۰۹ آبان ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۶
کد خبر: ۱۸۸۵۷۳
رییس شورای علمای بحرین:

علم و ایمان مکمل یکدیگر هستند

خبرگزاری رسا ـ رییس شورای اسلامی علمای بحرین با بیان جایگاه علم در اسلام گفت: علم، محور اصلی و اساسی اسلام است.
حجت الاسلام المشعل رييس شوراي اسلامي علماي بحرين



به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید مجید المشعل رییس شورای اسلامی علمای بحرین روزگذشته در مراسم تجلیل از برجستگان و نخبگان دانشجوی این کشور که در منطقه القدم برگزار شد، اسلام را دین جهانی معرفی کرد و گفت: اسلام بر همه جهان عرضه شده است و بر دانش و علم پروری اهتمام ویژه‎ای دارد.


وی علم را محور اصلی اسلام خواند و افزود: انسان به وسیله علم و ایمان به درجات و مقامات عالی معنوی دست پیدا می‎کند. هر کدام از علم و ایمان به تنهایی نفع و سودی نخواهند داشت بلکه آنان همانند دو بال پروازی هستند که با یکدیگر هماهنگ و همراه‎اند. شخصیت انسان مسلمان با تحقق علم و ایمان تجلی پیدا می‎کند.


رییس شورای اسلامی علمای بحرین تلاش و کوشش پسران و دختران جوان برای رسیدن به مقامات عالی علمی را مایه افتخار ملت دانست و بیان داشت: خانواده‎ها باید جوانان را در این راه یاری و حمایت کنند.


وی به اهمیت برگزاری چنین همایش و اجلاس ‎هایی برای تکریم از تلاش علم آموزان اشاره کرد و گفت: هدف اصلی برگزاری چنین مراسمی ارج نهادن به علم آموزان بحرینی است که در راه کسب دانش از جان و دل مایه گذاشته‎اند.


این عالم بحرینی از علم آموزان خواست که در مراحل کسب دانش را نیمه کاره رها نسازند و تا پایان مراحل علم آموزی تلاش خود را انجام دهند و
 اظهار داشت: همه مردم بحرین باید در مسیر علم آموزی قدم بردارند./994/ب902/د

ارسال نظرات