۰۹ آبان ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۵
کد خبر: ۱۸۸۵۷۹

آیین رونمایی از کتاب «آفتاب در مصاف» در آستانه مقدسه حضرت معصومه برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مدیر مؤسسه لوح و قلم گفت: دیدگاه حضرت آیت الله خامنه­ای متمایز و منحصر به فرد از نظرات دیگران است؛ ایشان در حوادث مربوط به عاشورا کار اجتهادی و فقاهتی انجام داده­اند.
آيين  رونمايي از  کتاب  آفتاب در مصاف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیین رونمایی از کتاب «آفتاب در مصاف؛ علل بررسی ابعاد حادثه عاشورا برگرفته از بیانات معظم رهبری» با حضور آیت الله حسینی بوشهری، آیت الله سعیدی، حجت الاسلام و المسلمین مروی؛ معاونت ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری، حجت الاسلام و المسلیمن مردانی  نماینده دفتر انتشارات انقلاب اسلامی  و نمایندگان آیات عظام نوری همدانی، علوی گرکانی، شبیری زنجانی، مکارم شیرازی و حجت الاسلام حقانی مدیر مؤسسه لوح و قلم امروز 9 آبان در سالن اجتماعات آستان مقدسه حضرت معصومه سلام الله علیها برگزار شد.

 

حجت الاسلام حقانی مدیر مؤسسه لوح و قلم در این مراسم گفت: با توجه به مسؤولیتی که مقام معظم رهبری دارند؛ ایشان تعابیری را می اندیشند که در بیانات و مکتوبات ایشان ظهور پیدا می­کند که باید آنها بررسی و تدوین شود، اگر این کار انجام نشود، اهداف مقام معظم رهبری  به ثمر نخواهد نشست و بی­نتیجه خواهد بود.

 

مدیر مؤسسه لوح و قلم اظهار کرد: باید مؤسسات پژوهشی روی بیانات و مکتوبات مقام معظم رهبری تحقیقات گسترده­ای انجام دهند و آنها را به شکل کتاب در اختیار عموم مردم ایران و جهان قرار بدهند.

 

حجت الاسلام حقانی با اشاره به متمایز بودن نظرات مقام معظم رهبری در وقایع عاشورا ابراز کرد: اینجانب نظرات علما را در مورد  امام حسین علیه السلام و حوادث عاشورا مطالعه و پیگیری کردم؛ ولی دیدگاه حضرت آیت الله خامنه­ای متمایز و منحصر به فرد از نظرات دیگران است؛ ایشان در حوادث مربوط عاشوراء کار اجتهادی و فقاهتی انجام داده­اند و فقط به بحث صرفا تاریخی نپرداخته­اند؛ مقام معظم رهبری در بخش عبرتهای عاشورا و پیوند دادن حوادث کربلاء به اتفاقات و حوادث این زمان بسیار موفق بودند.

 

وی در مورد چگونگی تهیه و تدوین کتاب آفتاب در مصاف ابراز کرد: این کتاب با همکاری تنظیم آثار و انتشارات حضرت آیت الله خامنه­ای تهیه و تدوین شده است؛ فرمایشات مقام معظم رهبری در این کتاب به مستندات تاریخی و روایی پیوند داده شده و به صورت سی دی در آمده است و در آینده نزدیک مستندات بیانات ایشان در سه جلد به چاپ می­رسد.

 

حجت الاسلام حقانی اظهار کرد: کتاب «آفتاب در مصاف» مرجعی برای پژوهشگران و نویسندگان است و از محتویات این کتاب می توان 15 عنوان کتاب مستقل بازنویسی کرد.

 

مدیر مؤسسه لوح و قلم با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد آثار شهید مطهری که باید از کتابها و مکتوبات شهید مطهری کتابها و آثار جدیدی تهیه شود، گفت: در مورد بیانات و مکتوبات مقام معظم رهبری هم باید این پژوهشها انجام شود و از بیانات ایشان کتابهای زیادی استخراج شود.

 

در پایان کتاب ‌آفتاب در مصاف از سوی آیت الله سعیدی تولیت آستان مقدسه حضرت معصومه رونمایی شد./998/پ202/ق

ارسال نظرات