۰۹ آبان ۱۳۹۲ - ۱۷:۲۸
کد خبر: ۱۸۸۶۰۲

بزرگترین مدرسه اسلامی استرالیا در آستانه تعطیلی قرار دارد

خبرگزاری رسا ـ بزرگترین مدرسه اسلامی کشور استرالیا به بهانه‎های واهی مطرح شده از سوی بازرسان آموزشی این کشور در آستانه تعطیلی قرار دارد.
مدرسه اسلامي استراليا
 
به گزارش خبرگزاری رسا، بزرگترین مدرسه اسلامی استرالیا به توصیه شورای بازرسان آموزشی منطقه "نیوز ساوث ولز" در آستانه تعطیلی قرار دارد.
 
آدریان پیکولی، وزیر آموزش منطقه "نیوز ساوث ولز" در نامه ای خطاب به مقامات بزرگترین مدرسه اسلامی استرالیا نوشت که نسبت به این مکان آموزشی "به شدت احساس نگرانی" می کند.
 
وزیر آموزش منطقه "نیوز ساوث ولز" استرالیا در نامه خود همچنین نوشته است که شورای بازرسان از وی خواسته اند که این مدرسه در سال تحصیلی سال 2014 میلادی حق ثبت نام از دانش آموزان را نداشته باشد.
 
کیفیت دوره های آموزشی و سلامت محیط و ساختمان مدرسه از جمله بهانه های واهی برای به تعطیلی کشاندن بزرگترین مدرسه اسلامی استرالیا عنوان شده است.
 
مدیران مدرسه اسلامی استرالیا خواستار تجدیدنظر در حکم شورای بازرسان شده اند.  
 
این در حالی است که شورای بازرسان آموزشی استرالیا در پنج سال گذشته تنها مجوز یک مدرسه را باطل کرده اند.
 
بیش از 2500 دانش آموز مسلمان در بزرگترین مدرسه اسلامی استرالیا تحصیل می کنند.
 
این مدرسه در منطقه Greenacre  شهر سیدنی واقع شده و در سال 1989 میلادی کار خود را با تنها 87 دانش‌آموز آغاز کرد اما در سال 2011 میلادی تعداد دانش آموزان آن به 2026 نفر افزایش یافت.
 
مدیران بزرگترین مدرسه اسلامی استرالیا به همراه والدین دانش آموزان اعتقاد دارند که این مدرسه به خوبی به وظایف خود عمل کرده و دلایل شورای بازرسان برای تعطیل کردن آن منطقی نیست.
 
در سال های اخیر تعداد مدارس اسلامی در استرالیا افزایش چشمگیری یافته و مقامات استرالیایی علت این افزایش را افزایش تقاضا برای ورود به این مدارس در کنار افزایش شمار مسلمانان این کشور می دانند.
 
منابع خبری از رشد 20 درصدی شمار مسلمانان بین 5 تا 14 سال از سال 2006 تا 2011 میلادی در استرالیا خبر می‌دهند.
 
بازده خوب و میانگین بالای نمرات دانش‌آموزان در مدارس اسلامی استرالیا که نشان‎دهنده کیفیت بالای آموزشی این مدارس است موجب اقبال بیشتر مردم برای ورود به این مدارس شده است.
 
این در حالی است که ثبت‌نام دانش‌آموزان غیر مسلمان نیز در مدارس اسلامی استرالیا آزاد است./990/ب902/د
ارسال نظرات