۱۰ آبان ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۲
کد خبر: ۱۸۸۶۷۴

افتتاح قطعه ویژه اموات مسلمان در آرامگاه «لوکورنو» فرانسه

خبرگزاری رسا ـ قطعه ویژه اموات مسلمان شهر «لوکورنو» در شهرستان «سن سنت‌-دنیس» فرانسه افتتاح شد.
آرامگاه «لوكورنو» فرانسه

 

به گزارش خبرگزاری رسا، قطعه ویژه اموات اسلامی شهر «لوکورنو» با حضور مقامات مسلمان و اعضای شهرداری افتتاح شد تا از این پس، مسلمانان بتوانند اموات خود را با رعایت اصول شرعی در این بخش به خاک بسپارند.

 

بیش از نهصد قبر در این قطعه از آرامگاه شهر لوکورنو آماده شده است تا مسلمانان شهرستان «سن سنت ـ دنیس» به راحتی بتوانند اموات خود را در آن‌جا به خاک بسپارند.

 

علیرغم درخواست‌های مکرر مسلمانان برای اختصاص قطعاتی در قبرستان‌های فرانسه به اموات مسلمان، دولت این کشور تلاش زیادی در این راستا انجام نداده است و به همین دلیل بسیاری از مسلمانان وصیت می‌کنند که پس از مرگ به کشورهای اصلی خود انتقال داده شده و در آن‌جا دفن شوند.

 

«سلیمان ناظور»، نمیانده شورای مسلمانان فرانسه، در مراسم افتتاحیه این قطعه، عنوان کرد: در حال حاضر حدود دویست قبرستان در فرانسه پذیرای اموات مسلمانان هستند و اصول اسلامی را برای دفن، به رسمیت می‌شناسند. متأسفانه به دلایل سیاسی هنوز هم مسلمانان برای به خاک سپردن اموات خود در فرانسه با مشکلاتی مواجه هستند.

 

وی افزود: افتتاح قطعات ویژه مسلمانان در شهرهای مختلف نشان می‌دهد که اگر تلاش صورت گیرد، شهروندان آماده پذیرش همزیستی با مسلمانان هستند و به خواسته‌های مشروع نیز احترام می‌گذارند. /982/د101/ک

منبع: ایکنا

 

ارسال نظرات