۱۲ آبان ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۵
کد خبر: ۱۸۸۷۸۷

ابراز نگرانی اسقف اسلام‎ستیز از انتشار اوراق قرضه اسلامی در انگلیس

خبرگزاری رسا ـ اسقف اعظم یکی از مناطق انگلیس در اظهاراتی اسلام‎ستیزانه ضمن مخالفت با انتشار اوراق قرضه اسلامی در این کشور نسبت به تحکیم قوانین اسلامی در داخل دولت انگلیس اظهار نگرانی کرد.
نزير علي، اسقف انگليسيِ مخالف انتشار اوراق قرضه اسلامي
 
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روزنامه انگلیسی تلگراف، اسقف اعظم سابق منطقه روچستر در انگلیس تصمیم دیوید کامرون، نخست وزیر این کشور مبنی بر انتشار اوراق قرضه اسلامی را آغازکننده راهی برای تحکیم قوانین اسلامی در قلب دولت این کشور دانسته و با این مساله مخالفت کرد.
 
مایکل نزیر علی، اسقف اعظم روچستر اظهار نگرانی کرد که تصمیم انگلیس، به عنوان نخستین کشور غیر اسلامی برای انتشار اوراق قرضه منطق با شریعت اسلام می تواند "عواقب پیش بینی نشده ای" به همراه داشته باشد.
 
وی همچنین هشدار داد که دین مسیحیت به طور چشمگیری از عرضه قانون گذاری انگلیس خارج شده است.
 
اسقف اسلام ستیز انگلیسی خاطرنشان کرد: در حال حاضر میزان انتشار اوراق قرضه اسلامی زیاد نیست، اما در آینده چه میزان رشد خواهد کرد؟
 
نزیر علی تاکید کرد: نقدینگی زیادی در جامعه وجود دارد و ممکن است که سرمایه های بسیاری جذب اوراق قرضه اسلامی شوند، در این هنگام است که متوجه می شوید بخش اعظم سیستم مالی انگلیس از سوی قوانین منطبق با شریعت اسلامی در حال اداره شدن است.
 
دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس هفته گذشته اعلام کرد که این کشور قصد دارد میزان زیادی صکوک، یا اوراق قرضه اسلامی که ربا و بهره به آن تعلق نمی گیرد، منتشر کند.
 
با این حال اسلام ستیزانی مانند اسقف نزیر علی، که از تابعیت دوگانه انگلیسی ـ پاکستانی برخوردار است با این مساله مخالفت کرده و اظهار نگرانی کرده اند که با انتشار صکوک اسلامی"خود دولت انگلیس نیز در ارتباط با چنین اوراقی باید تحت قوانین شریعت اسلامی عمل کند".
 
نزیر علی در سال 2008 میلادی و زمانی که لرد ویلیامز، اسقف کانتربوری خواستار همراهی سازنده قوانین انگلیس با برخی از قوانین اسلامی شده بود نیز با چنین پیشنهادی مخالفت کرده و این مساله را غیرممکن دانسته بود.
 
شورای مسلمانان انگلیس ضمن استقبال از برنامه نخست وزیر این کشور برای انتشار اوراق قرضه اسلامی این تصمیم را نقطه عطف مهمی برای جامعه انگلیس عنوان کرد./990/ب902/د
ارسال نظرات