۱۸ آبان ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۶
کد خبر: ۱۸۹۳۹۵

وحدت مسلمانان ترکیه در ماه محرم

خبرگزاری رسا ـ فرارسیدن ماه محرم سبب شده است که فرقه‎های مختلف اسلامی در ترکیه اختلافات را کنار گذاشته و با یکدیگر متحد شوند.
اتحاد فرقه هاي مختلف اسلامي در ترکيه به مناسبت ماه محرم
  
به گزارش خبرگزاری رسا، مسلمانان سنی و علوی مذهب ترکیه با فرارسیدن ماه محرم اختلافات را کنار گذاشته و ضمن متحد شدن با یکدیگر از نقاط اشتراک مذاهب مختلف اسلامی سخن می گویند.
 
فرمانی آلتون، مدیر سازمان اسلامی اهل بیت در ترکیه در این ارتباط به پایگاه خبری بولتن نیوز گفت: در ترکیه مشکلی بین سنی ها و علویون وجود ندارد.
 
وی که در ضیافت شام ترتیب داده شده از سوی حزب عدالت و توسعه ترکیه سخن می گفت، تاکید کرد که بی عدالتی علیه دیگران در اسلام جایی ندارد.
 
مدیر سازمان اسلامی اهل بیت ترکیه افزود: اختلافات فرقه های مختلف اسلامی ریشه در تاریخ داشته و به 900 سال پیش از ایجاد جمهوری ترکیه باز می گردد، ما باید اصل مشکل را درک کنیم تا بتوانیم آن را حل کنیم.
 
مهمت گورمز، رییس اداره امور مذهبی ترکیه از جمله شخصیت هایی است که این سخنان را تایید کرد.
 
وی گفت: ما باید یکدیگر را بیشتر درک کنیم.
 
در عین حال، بسیاری از مسلمانان ترکیه اعلام کرده اند که بزرگداشت حادثه کربلا اهمیت بسیار زیادی برای تمامی مسلمانان دارد.
 
فرمانی آلتون، مدیر سازمان اسلامی اهل بیت ترکیه می گوید: غم و اندوهی که ما به دلیل واقعه کربلا احساس می کنیم متعلق به یک گروه خاص نیست بلکه یکی از ارزش های مشترک تمامی مسلمانان است.
 
سمیل سیسک، سخنگوی پارلمان ترکیه نیز در این ارتباط گفت که (امام) حسن و (امام) حسین (علیهما السلام) در مذهب اهل تسنن نیز شخصیت های بزرگی محسوب می شوند.
 
وی گفت: افراد بسیاری در خانواده ما وجود دارند که اسم آنها حسن و حسین است.
 
هاشم کیلیچ، رییس دادگاه قانون اساسی ترکیه نیز بر وحدت میان تمامی مسلمانان دنیا تاکید کرد.
 
وی همچنین با اشاره به جنجال تازه ای که در این کشور در مورد محل ایجاد نمازخانه های متعلق به علویون ایجاد شده بود اشاره کرده و خواستار حل و فصل سریع این موضوع شد.
 
رییس دادگاه قانون اساسی ترکیه خاطرنشان کرد: کشورهای مسلمان بسیاری هستند که از درگیری های دینی و نژادی رنج می برند. ما به عنوان شهروندان ترکیه باید از این کشورها درس گرفته و با صلح و دوستی در کنار یکدیگر زندگی کنیم./990/ب902/د
ارسال نظرات