۱۹ آبان ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۳
کد خبر: ۱۸۹۴۹۲

سازمان جاسوسی انگلیس مسلمانان را مجبور به جاسوسی می‎کند

خبرگزاری رسا ـ تعداد زیادی از مسلمانان انگلیس به دلیل آن که سازمان جاسوسی این کشور آنان را مجبور به جاسوسی از سایر مسلمانان کرده است از این سازمان شکایت کرده‎اند.
سازمان جاسوسي انگليس
  
به گزارش خبرگزاری رسا، مسلمانان انگلیس از سازمان جاسوسی این کشور (MI5) به دلیل مجبور ساختن آنان به جاسوسی از سایر مسلمانان به دادگاه شکایت کردند.
 
احمد، مسلمان ساکن در شهر لندن، پایتخت انگلیس در این ارتباط می گوید: اصل این کار تحقیرآمیز است و توهین به مسلمانان محسوب می شود.آنها کاری می کنند که شما احساس حقارت و مجرم بودن بکنید.
 
مشکلات احمد در سال 2006 میلادی و زمانی آغاز شد که از سفر به کشور اردن بازگشته بود. ماموران سازمان جاسوسی انگلیس به مدت نه ساعت از وی در مورد سفر به اردن، خانواده و مساجدی که به آنها رفت و آمد دارد بازجویی کردند.
 
بازجویان که خود را ماموران سازمان MI5 و پلیس امنیت داخلی معرفی کرده بودند از وی اثر انگشت و عکس گرفته و سپس به جستجو در چمدان وی پرداخته و دفترچه یادداشت این مسلمان انگلیسی را ضبط کردند. 
 
تجربه سخت و فراموش ناشدنی احمد تحت پوشش یکی از قوانین انگلیس به اسم Schedule 7 انجام شد.
 
این قانون به مقامات انگلیسی اجازه می دهد که هر فردی را بدون آن که حتی مدرک یا شاهدی علیه وی داشته باشند در فرودگاه های این کشور و به مدت بیش از 9 ساعت بازداشت کنند.
 
با این حال، بازداشت در فرودگاه و بازجویی نخستین مرحله از اتفاقاتی بود که قرار بود در آینده احمد با آنها روبرو شود.
 
پس از ساعت ها بازجویی ماموران سازمان جاسوسی انگلیس تلاش کردند که مسلمان جوان را به عنوان جاسوس خود استخدام کنند. 
 
آنها از احمد خواستند که اخبار فعالیت های سایر مسلمانان را در موضوعاتی که برای سازمان جاسوسی مخفی انگلیس مشخص می کرد به اطلاع آنان برساند.
 
چند ماه بعد و زمانی که احمد از سفر حج به انگلیس باز می گشت نیز ماموران سازمان جاسوسی انگلیس بار دیگر وی را به مدت 5 ساعت در فرودگاه بازداشت کردند.
 
این بار ماموران مادر وی را نیز بازداشت کردند، اتفاقی که خشم این مسلمان انگلیسی را به همراه داشت.
 
احمد تنها مسلمانی نیست که سازمان جاسوسی انگلیس MI5 تلاش کرده است وی را به جاسوسی از سایر مسلمانان مجبور کند.
 
گزارش های مختلفی در سال های اخیر در مطبوعات انگلیسی به چاپ رسیده که نشان دهنده تلاش MI5 برای استخدام جاسوس از میان مسلمانان است.
 
در سال 2009 میلادی 5 مرد جوان مسلمان به روزنامه انگلیسی ایندیپندنت گفتند که MI5 از آنان خواسته است که برای این سازمان جاسوسی کنند.
 
یکی از آنان به نام مهدی هاشی پس از این مصاحبه بازداشت شده و تابعیت انگلیسی وی نیز لغو شد.
 
یکی از دوستان مایکل آدبولاجو، از مظنونان قتل وحشیانه سرباز انگلیسی در شهر لندن که در ماه می میلادی رخ داد، نیز به شبکه تلویزیونی بی.بی.سی. این کشور گفت که وی از ماه ها قبل از این حادثه از سوی سازمان جاسوسی انگلیس استخدام شده و از سایر مسلمانان جاسوسی می کرده است./990/ب903/د
ارسال نظرات