۲۶ آبان ۱۳۹۲ - ۱۸:۰۵
کد خبر: ۱۸۹۹۳۲
نماینده ولی فقیه در استان ایلام عنوان کرد:

سعادت جامعه در گرو گسترش فرهنگ کتابخوانی و مطالعه مفید است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه ایلام در دیدار با کتابداران ایلام با بیان ضرورت و جایگاه کتاب در زندگی مردم گفت: سعادت جامعه در گرو گسترش فرهنگ کتابخوانی و مطالعه مفید است و درک عمیق از این وسیله مهم و ارزشمند موجب مصون ماندن مردم در برابر مشکلات و ناهنجاری های مختلف خواهد شد.
امام جمعه ايلام

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از نهاد کتابخانه­های عمومی کشور، امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان در دیدار با کتابداران و کارکنان کتابخانه های عمومی گفت: این ایام مهم و ارزشمند مصادف شده است با سالروز درگذشت علامه طباطبائی فیلسوف و حکیم ارزشمند، که عمر 79 ساله خود را برای شکوفایی معارف دینی و گسترش آن در جامعه انسانی صرف نموده است.

 

امام جمعه ایلام: مرحوم علامه طباطبایی، زندگی و سرمایه عمر خود را در راه حقیقت طلبی صرف کرد و تفسیر المیزان از مهمترین و با ارزش ترین یادگارهای این حکیم ارزشمند اسلامی است.

  

وی به وضعیت کتاب در دوره قبل از انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: قبل از انقلاب اسلامی محدودیت های زیادی بر سر راه چاپ و انتشار کتابهای ارزشمند و دینی که باعث ارتقای آگاهی دینی و سیاسی مردم وجود داشت.

  

لطفی افزود: با وقوع انقلاب اسلامی و شکل گیری نظام مقدس جمهوری اسلامی این رویکرد به کلی تغییر کرد و سرمایه گذاری های خوب و زیادی در راستای توسعه فرهنگ کتابخوانی و چاپ کتابهای مفید شد که موجب چاپ و انتشار کتابهای مفید و سودمند برای استفاده ی مردم شد.

  

امام جمعه ایلام با بیان ضرورت توسعه کتابخانه های عمومی گفت: توسعه کتابخانه های عمومی یک اقدام خوب و سودمند برای گسترش مطالعه در بین مردم است.

  

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت کتاب در نزد بزرگان و علمای دینی کشور گفت: کتاب همواره مونس و همدم این بزرگان بوده است و آنها با ارزشمندترین و بهترین لحظات زندگی خود را به مطالعه، تدوین و تألیف کتابهای ارزشمند و سودمند سپری کرده اند./998/د102/ق

ارسال نظرات