۲۹ آبان ۱۳۹۲ - ۱۷:۱۵
کد خبر: ۱۹۰۲۰۷
شهردار مسکو مدعی شد؛

تنها کارگران خارجی مسکو به مسجد جدید احتیاج دارند

خبرگزاری رسا ـ شهردار اسلام‎ستیز شهر مسکو، پایتخت روسیه در سخنانی با بیان این که اجازه ساخت هیچ مسجد جدیدی را صادر نکرده است، مدعی شد که تنها کارگران خارجی شاغل در این شهر به مسجد جدید احتیاج دارند.
مسلمانان روسيه در حال نماز
 
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از شبکه تلویزیونی راشا تودی، سرگئی سوبیانین، شهردار مسکو در سخنانی که نشان از گرایشات اسلام ستیزانه وی دارد اعلام کرد که هیچ مجوز جدیدی برای ساخت مسجد در این شهر صادر نمی کند.
 
وی همچنین مدعی شد که اکثریت نمازگزاران حاضر در مساجد این شهر را کارگران خارجی شاغل در این شهر تشکیل می دهند که پس از پایان مدت قرارداد کاری باید به کشورهای خود بازگردند.
 
سوبیانین با بیان این که به اندازه کافی مسجد در شهر مسکو وجود دارد گفت: نمازگزارانی که در اعیاد اسلامی در مساجد مسکو مشاهده می کنید کارگرانی هستند که از مناطق اطراف شهر مسکو و همچنین سایر مناطق روسیه به این شهر می آیند.
 
شهردار اسلام ستیز مسکو تاکید کرد: بین 60 تا 70 درصد از این کارگران مسلمان خارجی بوده و ما نمی توانیم هر چیزی که آنان می خواهند برایشان تهیه کنیم.
 
این در حالی است که شهردار مسکو در یکی از مصاحبه های پیشین خود اذعان کرده بود که حدود 2 میلیون مسلمان در شهر مسکو زندگی می کنند./990/ب904/د
ارسال نظرات