۰۲ آذر ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۷
کد خبر: ۱۹۰۴۲۴
یکی از علمای بحرین:

برگزاری عزای حسینی خرافه و بدعت نیست

خبرگزاری رسا ـ یکی از علمای بحرین با تاکید بر دفاع از نهضت اباعبدالله (ع) گفت: برگزاری عزای حسینی به هیچ وجه خرافه و بدعت در دین نیست.
سيد عبدالله الغريفي از علماي شيعه بحرين


به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله سید عبدالله غریفی از علمای بحرین روز گذشته در مسجد امام صادق(ع) شهر قفول با بررسی فاجعه کربلا  گفت: نباید ماه محرم به عاشورا خلاصه شود بلکه مصیبت کربلا در این روز آغاز شد، بنابراین ما باید مراسم های عزا را ادامه دهیم نه اینکه آن را متوقف کنیم.


وی افزود: روایات بسیاری برای گریه، حزن، اندوه و زیارت امام حسین (ع) وجود دارد لذا این نوع مسائل خرافه و یا بدعت در دین نیست. منابع فراوانی از شیعه و اهل سنت نیز بر این مسأله صحت می‎گذارد.


این عالم بحرینی در ادامه با بررسی تاریخ امام حسین(ع) در گفتار پیامبر اکرم (ص) اظهار داشت: پیامبر اسلام (ص) بارها در مراسمهای متفاوت از شهادت امام حسین (ع) و پاداش گریه و عزاداری برای این امام خبر داده بودند.


وی عنوان کرد: خون‎های بسیاری برای زنده نگه داشتن یاد و نهضت حسینی تقدیم شده تا این میراث گرانبها به دست‎ ما برد، بنابراین باید با دشمنان امام حسین (ع) و عاشورا مبارزه کرده و اجازه جسارت به آنان ندهیم.


آیت الله غریفی برپایی عزای حسینی را وظیفه همه‎ شیعیان‎ دانست و خاطرنشان ساخت: 
محقق شدن اهداف عاشورا بخش مهمی از فلسفه ادامه عزای حسینی است. عاشورا باید در وجدان انسان‎ها قرار گیرد./994/ب902/د

ارسال نظرات