۰۵ آذر ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۵
کد خبر: ۱۹۰۶۸۴

تصمیم پلیس کانادا برای استفاده از حجاب اسلامی

خبرگزاری رسا ـ پلیس شهر ادمنتون در کانادا تصمیم دارد که امکان استفاده از حجاب اسلامی را برای افسران مسلمان خود فراهم کند.
تصمیم پلیس کانادا برای استفاده از حجاب اسلامی
 
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روزنامه کانادایی نشنال پست، پلیس شهر ادمنتون واقع در استان آلبرتای کانادا تصمیم دارد یونیفرم های جدیدی طراحی کند که امکان استفاده از حجاب اسلامی  برای افسران زن مسلمان فراهم شود.
 
منابع خبری اعلام کردند که تا سال آینده میلادی استفاده از حجاب اسلامی به عنوان یکی از گزینه های اختیاری در یونیفرم های رسمی پلیس شهر ادمنتون گنجانده می شود.
 
پلیس ادمنتون با انتشار بیانیه ای با اعلام این خبر تاکید کرد: چندین نمونه از یونیفرم هایی که استفاده از حجاب اسلامی نیز در آنها مدنظر قرار گرفته تهیه شده و کارشناسان در حال بررسی آنها هستند. 
 
مردم استان آلبرتای کانادا به داشتن عقاید محافظه کارانه شناخته می شوند اما ساکنان شهر ادمنتون در میان سایر شهرهای این استان کمتر محافظه کار هستند.
 
این نخستین بار نیست که اداره پلیس یکی از شهرهای کانادا شرایط استفاده از حجاب اسلامی را برای افسران خود فراهم می آورد.
 
در سال 2011 میلادی پلیس شهر تورنتو نیز با اعلام این که استفاده از حجاب برای مسلمانان آزاد است اقدام به استخدام گسترده افسران زن مسلمان کرد.
 
اقدام پلیس شهر تورنتو در آزاد سازی استفاده از حجاب اسلامی برای افسران زن مسلمان در آن زمان انتقادات فراوان اسلام ستیزان کانادایی را به همراه داشت.
 
در عین حال، اسکات مک کین از مقامات شهر ادمنتون نیز با حمایت از تصمیم پلیس این شهر برای فراهم آوردن امکان استفاده از حجاب برای افسران زن مسلمان اعلام کرد که نسبت به این تصمیم احساس غرور می کند.
 
وی افزود: چنین اتفاقی بدین معنا است که می خواهیم نیروهای شاغل در پلیس نشان دهنده تنوع فرهنگی و دینی موجود در شهر ادمنتون باشند./990/ب903/د
ارسال نظرات