۰۹ آذر ۱۳۹۲ - ۲۲:۱۸
کد خبر: ۱۹۱۰۹۸

شکایت از پلیس نیویورک به خاطر جاسوسی غیرقانونی از مسلمانان

خبرگزاری رسا ـ مسلمانان نیویورک از پلیس آمریکا به خاطر جاسوسی غیرقانونی از شهروندان مسلمان این کشور شکایت کردند.
نيويورک

 

به گزارش خبرگزاری رسا، «سمیر حشمی»، مسلمان اهل پاکستان و فارغ‌التحصیل رشته حسابداری از دانشگاه «راتگرز» واقع در ایالت نیوجرسی آمریکا، از پلیس به خاطر جاسوسی غیرقانونی از وی و دوستان مسلمانش شکایت کرد.

 

این عضو مرکز اسلامی شهر «پاسائیک» در نیوجرسی، ضمن مصاحبه‌ای که با حضور جمعی از اعضای گروه‌های مدافع حقوق بشر در آمریکا در برابر اداره پلیس نیویورک انجام داد، خواستار توقف فوری عملیات غیرقانونی پلیس در جاسوسی از مسلمانان شد و گفت: «من واقعا می‌خواهم بدانم چه اشتباهی جز این که یک مسلمان فعال هستم، انجام داده‌ام که این طوراز سوی پلیس تحت مراقبت قرار دارم».

 

وی همچنین خاطرنشان کرد: من هیچ‌گاه مدافع خشونت و افراطی‌گری نبوده‌ام و همیشه بر لزوم پایبندی به صلح و هم‌زیستی مسالمت‌آمیز در جامعه تاکید داشته‌ام.

 

حشمی ضمن تنظیم دادخواستی به همراه «طالب عبدالرشید»، امام جماعت محله «هارلم»(Harlem)، از قدرت بی‌چون و چرای پلیس نیویورک نزد دادگاه عالی آمریکا شکایت کردند و خواستار تسلیم کلیه اسناد و پرونده‌های موسوم به «فوق محرمانه» که از سوی پلیس برای مسلمانان تشکیل شده بود، به آنان شدند.

 

در همین حال نیز پلیس نیویورک به همراه میشل بلومبرگ، شهردار این شهر، مدعی قانونی بودن مراقبت‌های پلیس شدند و آن را امری ضروری برای تامین امنیت شهر و آرامش شهروندان از اعمال تروریستی خواندند./982/ب102/د

منبع: ایکنا

ارسال نظرات