۰۹ آذر ۱۳۹۲ - ۲۲:۲۳
کد خبر: ۱۹۱۱۰۰

اسکان بانوان مسلمان بی‌خانمان در انگلیس

خبرگزاری رسا ـ بنیاد ملی زکات در انگلیس، با تأسیس مهمان‌سراهایی برای بانوان مسلمان بی‌خانمان، آنان را تحت حمایت خود قرار می‌دهد.
انگليس

 

به گزارش خبرگزاری رسا، بنیاد ملی زکات انگلیس که یک نهاد خیریه اسلامی است و پیش‌تر دو مهمان‌سرا برای بانوان مسلمان در شهرهای لندن و بیرمنگام ساخته، به‌تازگی مهمان‌سرای جدیدی را نیز در شهر منچستر افتتاح کرد.

 

اقبال نسیم، مدیر بنیاد ملی زکات انگلیس، گفت: تفاوت اصلی مهمان‌سرای منچستر با مهمان‌سراهای قبلی این است که در این اقامتگاه به نیازهای دینی، معنوی و فرهنگی بانوان که اغلب آسیب‌های روانی متعددی را تجربه کرده‌اند، پاسخ داده می‌شود.

 

یکی از بانوان مسلمانی که در یکی از این مهمان‌سراها زندگی می‌کند، می‌گوید: اینجا احساس امنیت می‌کنم و به صورت آزادانه می‌توانم در کنار دیگر بانوان مسلمان به انجام فعالیت‌های دین خود بپردازم. ما با هم نماز و قرآن می‌خوانیم و گاهی اوقات نیز در مورد آیات قرآن کریم با هم گفت‌وگو می‌کنیم. این‌کارها باعث آرامش درونی من می‌شود.

 

بسیاری از بانوان مسلمان بریتانیا در شرایط سختی زندگی می‌کنند و از یک سو با مشکلات اجتماعی ناشی از زندگی در یک جامعه غیراسلامی مواجه هستند و از سوی دیگر بعضاً با خشونت‌های خانوادگی مواجه هستند و حمایت‌های اجتماعی و قانونی محروم مانده‌اند.

 

گرچه عده زیادی از این بانوان مسلمان زاده بریتانیا هستند، اما به دلیل فقر فرهنگی خانواده‌هایشان هدف قتل‌های ناموسی و ازدواج‌های اجباری قرار می‌گیرند و برخی دیگر که تازه به این کشور آمده‌اند، نیز از حمایت و پشتیبانی اجتماعی لازم برخوردار نیستند.

 

بانوان غیرمسلمان بریتانیایی که به دین اسلام مشرف می‌شوند، نیز با فشارهای اجتماعی و روانی بسیاری از سوی دوستان و اعضای خانواده خود مواجه هستند؛ به‌ویژه آن‌هایی که در اماکنی دور از جوامع اسلامی زندگی می‌کنند و کسی را برای اعتماد کردن پیدا نمی‌کنند./982/ب103/د

منبع: ایکنا

ارسال نظرات