۱۰ آذر ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۶
کد خبر: ۱۹۱۱۳۵
یکی از علمای عربستان عنوان کرد؛

گریه و دعا دو سلاح امام سجاد برای نجات امت از گمراهی

خبرگزاری رسا ـ یکی از علمای قطیف عربستان با اشاره به جایگاه امام زین العابدین(ع) گفت: امام سجاد(ع) در راه بیداری امت اسلامی از ظلالت و گمراهی از سلاح دعا و گریه استفاده کرد.
شيخ فيصل عوامي


به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ فیصل العوامی از علمای شیعه عربستان در جمع مردم این شهر با بررسی زندگانی اهل بیت (ع) بعد از فاجعه کربلا گفت: امام زین العابدین(ع) و ائمه معصومان(ع) بعد از شهادت امام حسین(ع)، نهضت این امام همام را ادامه داده و به بیداری امت اسلامی پرداختند.


وی افزود: امام سجاد(ع) در راه بیداری امت اسلامی از ظلالت و گمراهی از سلاح دعا و گریه استفاده کرد.


این عالم عربستانی بیان داشت: امام سجاد(ع) از فرصت پیش آمده پس از شهادت امام حسین(ع) نهایت استفاده را برد و زمینه را برای پرورش علمی در زمان‎های امام باقر(ع) و امام صادق(ع) آماده کرد.


حجت الاسلام العوامی با اشاره به شاگردان امام چهارم شیعیان (ع) عنوان کرد: بیشتر شاگردان نابغه‎ای که در زمان امام صادق(ع) شکوفا شدند، شاگرد امام سجاد(ع) بودند.


وی با تاکید بر نقش اساسی امام سجاد(ع) در هدایت امت اسلامی خاطرنشان ساخت: انحراف روحی و فکری دو نوع انحراف زمان امام صادق(ع) بود که این امام همام توانست به خوبی با آن مقابله کند و مانع از خاموشی نهضت حسینی شود./994/ب902/د

ارسال نظرات