۱۱ آذر ۱۳۹۲ - ۱۸:۵۶
کد خبر: ۱۹۱۲۵۱
امام جمعه قطیف عربستان:

ظلم حاکمان اسلامی عامل به وجود آمدن اختلافات مذهبی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه قطیف عربستان با دعوت ملت‎های اسلامی به حفظ وحدت گفت: اختلافات مذهبی که سران ظالم برخی کشورهای اسلامی آن را در منطقه شعله‎‌ور ساخته‎اند، عامل بسیاری از عملیات‎های تروریستی در منطقه است.
شيخ حسن صفار؛ خطيب جمعه قطيف عربستان


به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ حسن صفار امام جمعه قطیف عربستان روز گذشته در مصاحبه با شبکه تلویزیونی الکوت کویت، آثار ظلم و ستم حکومت‎های اسلامی را مورد برررسی قرار داد و گفت: یکی از آثار استبداد حاکمان کشورهای اسلامی پدیدار شدن اختلافات طایفه و مذهبی است.


وی افزود: آنان با ایجاد اختلافات طایفه و مذهبی موجب به راه افتادن بسیاری از عملیات‎های تروریستی و کشتار در منطقه شده‎اند که نمونه واضح آن را می تواند در سومالی، لیبی، افغانستان و الجزایر به خوبی مشاهده کرد.


این عالم عربستانی عنوان کرد: بسیاری از حاکمان ستمکار کشورهای اسلامی جریان‎های تروریستی را برای رسیدن به اهداف شوم خود به استخدام در می‎آورند.


حجت الاسلام صفار از ملت‎های اسلامی خواست که با یکدیگر متحد شوند و گفت: اگر ملت‎های اسلامی با یکدیگر در مقابل ستمگران عالم متحد و یکپارچه نشوند، جنایت‎ها، عملیات‎های تروریستی و ظلم و ستم ادامه خواهد داشت.


وی ادامه داد: سکوت در برابر توهین و جسارت دشمنان به آیین مذهبی، مرجعیت، شیعه و دین اسلام صحیح نیست و شیعیان باید از تعالیم ائمه (ع) دفاع و در برابر توهین‎ها ایستادگی کنند.


امام جمعه قطیف عربستان گفت‎وگو بین مذاهب مختلف اسلامی را موجب ایجاد امت واحد و یکپارچه دانست و اظهار داشت: اتحاد و حفظ آن در برابر اقدامات دشمنان بسیار ضروری است.


وی در پایان گفت: شیعیان عربستان خواستار زندگی برابر برای همه ملت این کشور هستند./994/ب902/د

ارسال نظرات