۱۴ آذر ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۱
کد خبر: ۱۹۱۴۷۸

مداد به شماره دوم رسید

خبرگزاری رسا ـ دومین شماره ضمیمه تخصصی ویژه نشریه ندای رسا با عنوان «مداد» ویژه اخبار و مطالب حوزه و دانشگاه با موضوعات گوناگون در این زمینه چاپ و منتشر شد.
دومين شماره مداد

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، دومین شماره ضمیمه تخصصی«مداد» ویژه اخبار و مطالب حوزه و دانشگاه با موضوعات گوناگون در این زمینه چاپ و منتشر شد.

 

مروری بر جهاد دانشگاهی خوزستان از تأسیس تا امروز، معرفی سرپرست جدید جهاد دانشگاهی خوزستان، برگزاری مسابقه صحیفه سجادیه در بهبهان ویژه دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی، اجرای نشست‌های حدیث‌شناسی ویژه طلاب حوزه علمیه آیت الله بهبهانی اهواز، گزارشی از دانشکده حکمت و کلام اسلامی دانشگاه امیرالمؤمنین علیه السلام، تشریح برنامه های حوزه علمیه خوزستان در هفته پژوهش و تبدیل دانشگاه علوم پزشکی اهواز به دانشگاه ملی برخی از مطالب این ضمیمه را تشکیل می دهد.

 

در ستون مروری بر جهاد دانشگاهی خوزستان مطالبی از چگونگی تأسیس این نهاد و برخی از فعالیت های آن به میان آورده که در ادامه می خوانیم: رهبر کبیر انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی رحمةالله علیه در خردادماه سال 59 فرمان تشکیل ستاد انقلاب فرهنگی را صادر کرد و این ستاد نیز در 16 مردادماه همان سال نهاد انقلابی جهاد دانشگاهی را با هدف انقلاب فرهنگی تأسیس کرد.

 

در سال های ابتدایی پس از پیروزی انقلاب اسلامی، ستاد انقلاب فرهنگی به شورای عالی انقلاب فرهنگی تبدیل شد و در پی آن، اساسنامه جهاد دانشگاهی نیز در سال 65 مورد تجدید نظر قرار گرفت و با حذف وظیفه مشارکت در مدیریت دانشگاه ها و تأکید بر انجام فعالیت های فرهنگی و تحقیقاتی به منظور اسلامی شدن دانشگاه ها به تصویب رسید.

 

در سال 69 نیز مصوبه ای از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسید که بر اساس آن، جهاد دانشگاهی به عنوان پلی میان دانشگاه و بخش صنعتی و خدماتی کشور معرفی شد. بر اساس این مصوبه دو وظیفه عمده انجام تحقیقات علمی و فعالیت های فرهنگی نیز بر عهده جهاد دانشگاهی است.

 

بر اساس تعریف شورای عالی انقلاب فرهنگی، جهاد دانشگاهی نهادی است عمومی و غیر دولتی، زیر نظر شورای عالی انقلاب فرهنگی، دارای شخصیت مستقل و از لحاظ اداری، استخدامی و مالی تابع مقرراتی است که در چارچوب اختیارات قانونی به تصویب هیات أمنای جهاد دانشگاهی می‌سد.

 

همچنین مواردی مانند گسترش تحقیقات و شکوفایی روحیه تتبع و استعدادها در سطح جامعه برای نیل به خوداتکایی، توسعه امور فرهنگی در سطح جامعه از طریق همکاری با حوزه، دانشگاه و سایر مراجع و نهادهای فرهنگی به خصوص برای نسل جوان و گسترش طرح های کاربردی و نیمه صنعتی از طریق پیوند با مراکز علمی و تحقیقاتی به منظور به کارگیری نتایج پژوهش به عنوان وظایف این نهاد انقلابی تعریف شده است.

 

آغاز طرح سیر مطالعاتی آثار شهید مطهری در مدرسه سفیران هدایت ولی‌عصر (علیه السلام) اهواز، عنوان مطلبی است که در این ضمیمه به آن اشاره شده که آمده است: اجرای طرح سیر مطالعاتی آثار شهید مطهری و برگزاری کلاس حفظ قرآن از جمله برنامه‌های مدرسه علمیه ولی‌عصر(عجل الله تعالی فرجه الشریف) سفیران هدایت اهواز در نیمسال تحصیلی اول امسال است.

 

حجت ‌الاسلام و المسلمین سید جعفر موسوی، مدیر مدرسه علمیه ولی‌عصر(عجل الله تعالی فرجه الشریف) سفیران هدایت اهواز، در این باره گفت: در حال حاضر اجرای دو طرح را در این مدرسه علمیه آغاز کرده‌ایم که طرح اول سراسری و با موضوع سیر مطالعاتی آثار شهید مطهری است و از روز گذشته شنبه، 9 آذر با شرکت 40 طلبه آغاز شد.

 

برگزاری امتحانات بدون کاغذ در تمام واحدهای پیام نور، معاون آموزشی دانشگاه پیام نور از ادامه روال برگزاری امتحانات بدون کاغذ در تمام واحدهای این دانشگاه برای امتحانات پایان ترم جاری خبر داد.

 

علیرضا دل افکار با بیان اینکه روال برگزاری آزمونهای بدون کاغذ در دانشگاه پیام نور ادامه دارد، اظهار داشت: برگزاری امتحانات بدون کاغذ برای مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در تمام واحدهای دانشگاه پیام نور در این ترم هم اجرا می شود.

 

وی ادامه داد: به جز درسهایی که نیازمند آزمون تشریحی هستند برای سایر درسها امتحانات به شیوه گذشته و با کمک رایانه برگزار می شود.

 

گفتنی است، این ضمیمه ویژه نشریه ندای رسا هر هفته روز چهارشنبه روانه بازار می شود و در چهار صفحه تمام رنگی بوده است./9458/ن601/ق

ارسال نظرات