۱۷ آذر ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۶
کد خبر: ۱۹۱۷۳۴
فردا؛

آغاز به کار چهلمین اجلاس وزرای خارجه عضو سازمان کنفرانس اسلامی

خبرگزاری رسا ـ چهلمین اجلاس شورای وزرای خارجه کشورهای عضو سازمان کنفرانس اسلامی از فردا در پایتخت کشور گینه آغاز شده و تا سه روز ادامه دارد.
سازمان کنفرانس اسلامي
 
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه خبری oic-oci.org، چهلمین شورای وزرای خارجه کشورهای عضو سازمان کنفرانس اسلامی از فردا 9 دسامبر به مدت سه روز در شهر کوناکری، پایتخت کشور گینه آغاز می‎شود.
 
چهلمین شورای وزرای خارجه کشورهای عضو سازمان کنفرانس اسلامی تحت عنوان "گفت و گوی تمدن ها: صلح و توسعه پایدار" برگزار می شود.
 
نشست ویژه وزرای خارجه اسلامی در مورد بیت المقدس و یافتن راه های عملی برای مقابله با سیاست های رژیم صهیونیستی در یهودی سازی و تقسیم بیت المقدس از جمله برنامه های چهلمین شورای وزرای خارجه عضو سازمان کنفرانس اسلامی است.
 
بحث و بررسی در مورد وضعیت سوریه، مسلمانان میانمار، مسلمانان مناطق جنوبی فیلیپین و ایجاد دفاتر منطقه ای جدید سازمان کنفرانس اسلامی در کشورهای غیرعضو از دیگر برنامه های این اجلاس عنوان شده است.
 
وزرای خارجه کشورهای عضو سازمان کنفرانس اسلامی همچنین در این اجلاس به بحث و بررسی پیرامون مبارزه با پدیده اسلام هراسی و تصویب پیش نویس قطعنامه هایی در مورد فلسطین، مسائل سیاسی، وضعیت اقلیت مسلمانان در کشورهای غیراسلامی و کمک های انسان دوستانه می پردازند./990/ب904/د
ارسال نظرات