۱۸ آذر ۱۳۹۲ - ۱۷:۴۶
کد خبر: ۱۹۱۸۴۹

صادرات تسلیحاتی کانادا به بحرین

خبرگزاری رسا ـ گزارش‎های جدید نشان می‌دهد کانادا به کشورهای ناقض حقوق بشر به ویژه بحرین اسلحه صادر می‌کند.
صادرات تسليحاتي کانادا به بحرين

 

به گزارش خبر گزاری رسا به نقل از پرس تی وی، بر اساس آماری که دولت فدرال کانادا روز گذشته منتشر کرده است، بحرین از جمله کشورهایی است که دولت کانادا به رژیم این کشور اسلحه می فروشد. این در حالیست که رژیم منامه تظاهرکنندگان طرفدار دموکراسی را از سال 2011 به شدت و با خشونت سرکوب می‌کند.


بنابر این گزارش فروش تسلیحات کانادا به بحرین از صفر در سال 2011 میلادی به 250 میلیون دلار کانادا در سال 2012 میلادی رسیده است. این درحالی است که آمار فروش تسلیحات به الجزایر در همین دوره از 290 دلار کانادا به 242 هزار دلار رسیده است.


فروش این تسلیحات درست در برهه زمانی صورت گرفته است که هردو کشور سرگرم سرکوب اعتراضات دموکراسی خواهانه بوده‌ا‌ند. بحرین از سال 2011 میلادی با کمک نیروهای عربستان سعودی، با خشونت اعتراضات هواداران دموکراسی را سرکوب کرده است.


این گزارش همچنین افزود، کانادا در همین دوره، صادرات تسلیحاتی خود به پاکستان، مکزیک و مصر، کشورهایی که همگی درگیر مناقشات داخلی هستند را به ترتیب به 98، 93 و 83 درصد افزایش داده است.


والتر دورن، رییس مطالعات بین الملل کالج نیروهای کانادایی گفت، این پیمان اوتاوا را وادار می‌کند تا قواعد سرسختانه‌تری را در قبال کنترل بر صادرات تسلیحاتی خود اعمال کند.


این گزارش بر مبنای آخرین آماری که به طور علنی دولت کانادا در زمینه صادرات تسلیحاتی منتشر شده، ارایه شده است. این آمار صادرات تسلیحات نظامی،اسلحه، مهمات،خمپاره، شعله افکن‌ها، هویتزرها، نارنجک و اژدرهای نظامی را در بر می‌گیرد./994/ب101/د

ارسال نظرات