۱۹ آذر ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۶
کد خبر: ۱۹۱۹۱۹
در آستانه اربعین حسینی؛

ویژه نامه روز دهم چاپ و منتشر شد

خبرگزاری رسا ـ ویژه نامه روز دهم به مناسب فرا رسیدن اربعین حسینی با موضوعات گوناگون در زمینه قیام تاریخی امام حسین علیه السلام و یاران با وفایش چاپ و منتشر شد.
ويژه نامه روز دهم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز ، ویژه نامه روز دهم به مناسب فرا رسیدن اربعین حسینی با موضوعات گوناگون در زمینه قیام تاریخی امام حسین علیه السلام و یاران با وفایش چاپ و منتشر شد.

در ستون زنان عاشورایی در مطلبی با در زمینه قیام دره الصدف، دختر عبدالله بن عمر انصاری به همراهی هفتاد زن را می خوانیم:

دره الصدف دختر عبدالله بن انصاری از زنان دلیر شیعه است.

هنگامی که خبر ورود سر مبارک ابی عبدالله الحسین علیه السلام به حلب رسید، عبدالله بن عمر انصاری- پدر دره الصدف و از شیوخ شیعه - از شهادت امام علیه السلام گریست. دره الصدف وقتی دید که حال پدرش منقلب شده به پدر گفت: ای پدر پس از شهادت اهل هدایت خیری در زندگانی نیست به خدا سوگند مردم را خواهم شوراند و سر مبارک را از دست آنها خلاص نموده و اسرا را نجات می دهم و نیز سر مطهر را در خانه خود به خاک خواهم سپرد. تا اینکه بر مردم روی زمین افتخار کنم.

سپس دره الصدف خروج کرد و مردم حلب و نواحی را به کمک طلبید و گروهی به او پیوستند مورخان تعداد زنانی را که به یاری وی شتافتند، هفتاد زن می نویسند که همگی لباس رزم بر تن کرده بودند و به سوی موکب اسرا رفتند.

خانواده دوستی، از کربلا بیاموزیم، ویژگی های آمران به معروف و ناهیان از منکر، رابطه امام حسین علیه السلام با کودکان، پیامک های محرمی، روز ششم، ویژگی های مشترک امام حسین و حضرت مهدی علیهما السلام، معرفی کتاب و بیعت نکردن با طاغوت برخی از مطالب درج شده در این نشریه است.

در بخشی از این شماره می خوانیم: مصیبت حسین علیه السلام سخت ترین مصیبت ها است. «... فرزند تو به مصیبتی گرفتار می شود که مصیبت ها در کنار آن کوچک خواهد بود »؛ لا یوم یکومک یا اباعبدالله.

مهدی علیه السلام نیز مصیبتش طولانی و محنتش شدید است. او شاهد همه رنج ها و مصیبت هایی است که بر تمامی انسان ها و فرد فرد شیعیان وارد می شود: «إنا غیر مهملین لمراعاتکم و لا ناسین لذکرکم» ما در رسیدگی و سرپرستی شما کوتاهی و اهمال نکرده و یاد شما را از خاطر نبردیم.

در قسمت شناخت ستون امر به معروف و نهی از منکر قیام امام حسین علیه السلام آمده است: آمر و ناهی باید نسبت به معروف و منکر و مسایل پیرامونی آن از شناخت کافی بهره مند باشد حوزه شناخت وی را می توان در این زمینه ها دانست: شناخت نسبت به معروف ها و منکرها، شناخت نسبت به احکام امر به معروف و نهی از منکر، شناخت درباره عملی که مخاطب او انجام می دهد و این که آن کار از مصادیق منکر است و نیز بداند کاری را که او ترک می کند، از مصادیق معروف به شمار می رود، مردم شناسی.

گفتنی است، ویژه نامه روز دهم با صاحب امتیازی مؤسسه فرهنگی هنری فرهنگ عاشورا – دزفول، سردبیری عبدالکریم خاضعی نیا در هشت صفحه منتشر شده است.

علاقه مندان برای دریافت این نشریه می توانند به پایگاه اطلاع رسانی www.roozedahom.com مراجعه کنند./9458/ن601/ق 

ارسال نظرات