۲۰ آذر ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۰
کد خبر: ۱۹۱۹۹۲

اتخاذ طرح عملیاتی حمایت از قدس در اجلاس وزرای خارجه مسلمان

خبرگزاری رسا ـ طرح جامع عملیاتی سیاسی ـ حقوقی برای حمایت از قدس شریف در برابر جنایات رژیم صهیونیستی ، دیروز، در اجلاس وزرای خارجه کشورهای اسلامی به تصویب رسید.
قدس

 

به گزارش خبرگزاری رسا، وزرای خارجه کشورهای اسلامی دیروز در نشستی ویژه در چهلمین اجلاس وزرای خارجه کشورهای اسلامی، تغییرات اخیر در قدس شریف به ویژه تجاوزات رژیم اسرائیل برای ثبیت اشغال غیرقانونی خود مورد بررسی قرار دادند.

 

در این نشست قطعنامه‌ای اتخاذ شد که شامل یک طرح عملیاتی سیاسی ـ حقوقی برای وادار کردن رژیم اسرائیل به توقف تجاوزات و اقدامات غیرقانونی در قدس شریف است.

 

بر اساس این طرح، کمیته‌ای در سطح وزرای کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی تشکیل خواهد شد که به سرعت وارد عمل شود و ضمن دیدار با پایتخت‌های تأثیرگذار جهان و سازمان‌های بین‌المللی مربوطه، به تلاش برای حل مشکلات قدس شریف بپردازد.

 

این کمیته پیام سازمان همکاری اسلامی مبنی بر اینکه هرگونه تعصب و تجاوز نسبت به مسجدالاقصی، خط قرمزی است که از سوی مسلمانان تحمل نخواهد شد را نیز منتقل خواهد کرد.

 

پس از آن این کمیته اسلامی به نیویورک می‌رود تا نشستی ویژه در شورای امنیت سازمان ملل به منظور بررسی تجاوزات رژیم اسرائیل برگزار کند.

 

در سطح حقوقی نیز این کمیته تجاوزات و جنایات رژیم اسرائیل را در دیوان بین‌المللی کیفری و دیگر عرصه‌های حقوقی بین‌المللی پیگیری خواهد کرد.

 

چهلمین اجلاس وزرای خارجه کشورهای اسلامی، 18 آذرماه، با عنوان «گفت‌وگوی تمدن‌ها: فاکتور صلح و توسعه پایدار» در کوناکری، پایتخت جمهوری گینه، آغاز به کار کرد.

 

در این اجلاس، وزرای خارجه کشورهای اسلامی به بررسی مشکلات پیش‌ روی جهان اسلام به ویژه در فلسطین، سوریه، میانمار و فیلیپین و همچنین مقابله با اسلام‌هراسی و تعصبات ضداسلامی در جهان پرداختند.

 

این اجلاس عصر امروز، 20 آذر، به کار خود پایان خواهد داد./982/ب102/د

 

منبع: ایکنا

ارسال نظرات