۲۱ آذر ۱۳۹۲ - ۱۶:۳۱
کد خبر: ۱۹۲۱۱۶
وکیل بانوی مسلمان در دادگاه:

منع حجاب در فرانسه نقض قانون اساسی است

خبرگزاری رسا ـ وکیل یک بانوی جوان که به جرم داشتن حجاب اسلامی در فرانسه دستگیر شده در دادگاه اعلام کرد که منع حجاب اسلامی در این کشور در تضاد آشکار با قانون اساسی است.
بانوي محجبه در فرانسه
 
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه خبری The Nation، وکیل یک زن مسلمان که به دلیل داشتن حجاب اسلامی در فرانسه دستگیر شد در جلسه دادگاه اعلام کرد که منع حجاب اسلامی در این کشور در تضاد با قانون اساسی بوده و حقوق مسلمانان را نقض می کند.
 
فیلیپ باتای، وکیل کاساندرا بلن، دختر 20 ساله فرانسوی که به دلیل محجبه بودن در شهر تراپ واقع در غرب پاریس، پایتخت فرانسه از سوی پلیس دستگیر شد به دادگاه گفت که قانون منع حجاب در اماکن عمومی فرانسه که از سال 2011 میلادی به اجرا گذارده شده آزادی دینی را در این کشور نقض کرده و بر خلاف کرامت انسانی است.
 
وی با بیان این که منع حجاب در اماکن عمومی فرانسه قانونی است که تنها در مورد مسلمانان اعمال می شود، خاطرنشان کرد: چگونه زنی که به طور کامل از پوشش اسلامی استفاده می کند می تواند خطری برای نظم جامعه محسوب شود؟
 
مقامات فرانسوی مدعی هستند که قانون منع حجاب که در سال 2010 میلادی و پس از سال ها بحث فراوان به وسیله شورای قانون اساسی این کشور تصویب شد به دلایل امنیتی و حفظ سنت های سکولار جامعه فرانسه ضروری است.
 
منتقدان می گویند که اگر حجاب اسلامی به دلایل امنیتی باید ممنوع شود پس استفاده از کلاه های ایمنی نیز برای موتورسیکلت سواران باید ممنوع باشد./990/ب904/د
ارسال نظرات