۲۴ آذر ۱۳۹۲ - ۱۷:۲۸
کد خبر: ۱۹۲۳۷۸
امام جمعه سیهات عربستان:

علم بدون عمل بی‎نتیجه است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه سیهات عربستان از جوانان خواست که از لهو و لعب دوری کنند و خاطرنشان ساخت: علم بدون عمل بی‎نتیجه است.
شيخ عبدالمحسن النمر خطيب جمعه سيهات عربستان


به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ عبدالمحسن النمر امام جمعه سیهات عربستان روز گذشته به فواید و آثار علم آموزی اشاره کرد و گفت: علم بدون عمل فایده و سودی نخواهد داشت. علم به موضوع دلیلی بر عدم انجام آن نمی‎شود. بسیاری از افراد نسبت به حرمت و واجب بودن مسأله‎ای علم دارند ولی به آن عمل نمی‎کنند.


وی با بررسی رویدادها و حوادث منطقه بیان داشت: امتی که به کشتار دیگران می‎اندیشد، مرده‎ است. امتی زنده‎ است که به صلاح و نفع مردم تلاش و کوشش می‎کنند.


 امام جمعه سیهات عربستان با اشاره به آیه 7 سوره یونس اظهار داشت: منشاء همه فساد و گناهان غفلت از مسیر اصلی دین اسلام است. این انحراف‎ها موجب ضلالت، گمراهی و خسران می‎شود.


وی ادامه داد: راه خروج از غفلت و گمراهی یاد خداوند است. انسان‎ها باید مراقب اعمالی که انجام می‎دهند باشند زیرا غفلت از یاد خداوند موجب گمراهی می‎شود.


حجت الاسلام نمر به زمان جنگ جمهوری اسلامی ایران و عراق اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: واتیکان در زمان جنگ بین ایران و عراق در نامه‎ای به امام خمینی نوشت که قلب صدام قابل زنده شدن نیست زیرا سرشار از ظلمت و گمراهی است.


وی در خطاب به جوانان گفت: زنده شدن دل‎ در روزها جوانی بسیار راحت‎تر از زمان میان سالگی و پیری است بنابراین جوانان باید از لهو و لعب دوری کنند./994/ب903/د

ارسال نظرات