۲۵ آذر ۱۳۹۲ - ۱۸:۵۱
کد خبر: ۱۹۲۴۸۱
در فرانسه؛

کتاب «تشیع و حکومت: روحانیون در عرصه مدرن» نقد می‌شود

خبرگزاری رسا ـ جلسه نقد و بررسی کتاب «تشیع و حکومت: روحانیون در عرصه مدرن» ، نوشته «کنستانس آرمینژون هاشم»، چهارشنبه، 27 آذرماه، در پاریس برگزار می‌شود.
کتاب تشيع و حکومت : روحانيون در عرصه مدرن
 
به گزارش خبرگزاری رسا، کتاب «تشیع و حکومت: روحانیون در عرصه مدرن» روایتگر انقلاب اسلامی ایران و نقش علمای شیعه در تقویت اسلام سیاسی است که از سوی «کنستانس آرمینژون هاشم»، استاد مطالعات جریان‌های فکری جهان اسلام، به رشته تحریر درآمده است.
 
در بخشی از مقدمه این کتاب آمده است: برخی بر این باورند که حکومت دینی در ایران و انقلاب اسلامی مانعی در مقابل جهان مدرن امروز است و برخی نیز مخالف این تفکر هستند و در این اثر سعی شده است تا علاوه بر بررسی این پرسش‌ها، به سؤالاتی در زمینه قدرت اسلام سیاسی و نقش روحانیت در جامعه اسلامی ایران پاسخ داده شود.
 
این نویسنده فرانسوی در این اثر، با اشاره به نقش روحانیان در حکومت اسلامی ایران، نقش روحانیت در عراق و لبنان را نیز مورد تاکید قرار می‌دهد و دیدگاه‌های مختلف در زمینه تشیع و حکومت مبتنی بر آموزه‌های اسلامی به‌ویژه شیعی را بیان می‌کند.
 
این اثر در 544 صفحه به وسیله انتشارات مرکز ملی مطالعات علمی فرانسه منتشر شده است و جلسه نقد و بررسی آن با حضور گروهی از اندیشمندان در روز چهارشنبه، 27 آذر در مؤسسه اروپایی علوم دینی پاریس برگزار می شود./980/ب102/د
منبع: ایکنا
 
ارسال نظرات