۰۵ دی ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۵
کد خبر: ۱۹۳۲۵۶

ترجمه کتاب‎های اسلامی به زبان سواحلی

خبرگزاری رسا ـ در راستای ترویج فرهنگ ناب محمدی و رساندن پیام اسلام به سراسر جهان برخی از کتاب‎های دینی به زبان سواحلی ترجمه و منتشر شد.
ترجمه کتابهاي عربي به زبان سواحلي

به گزارش خبرگزاری رسا، انتشارات دار العترة در شهر دار السلام در کشور تانزانیا چهار کتاب عربی «الشباب وتطلعات المستقبل»، «رؤیة حول السجال المذهبی»، «الوطن والمواطنة.. الحقوق والواجبات» و «کیف نقهر الخوف؟  دراسة إسلامیة فی سیکولوجیة الرُّهاب» را ترجمه و در این کشور منتشر کرد.


این چهار کتاب نوشته حجت الاسلام شیخ حسن الصفار امام جمعه قطیف عربستان است که حجت الاسلام عبدالکریم جمعة إنکوسوی آن را به زبان سواحلی ترجمه کرده است.


کتاب «الشباب وتطلعات المستقبل» اولین بار در شهر قطیف عربستان در سال 1427 قمری در 73 صفحه منتشر شد.


نویسنده در این کتاب به بررسی زندگی جوانان و خطرهای آینده آنان را بررسی و برنامه‎ای را برای جوانان تدوین کرده است.


حجت الاسلام شیخ الصفار در کتاب «رؤیة حول السجال المذهبی» به بررسی فقه‎ای مسائل ازدواج و تقریب مذاهب پرداخته است.


امام جمعه قطیف عربستان در کتاب «الوطن والمواطنة.. الحقوق والواجبات» تعدادی سوال با موضوعات ملی‎گرایی و واجبات دینی مطرح و به پاسخگویی آنان پرداخت است.


وی در کتاب چهارم خود به نام «کیف نقهر الخوف؟  دراسة إسلامیة فی سیکولوجیة الرُّهاب» جایگاه ترس در اسلامی را بررسی کرده است.


ترس از دیدگاه قرآن، اسباب و علل ترس، جایگاه ترس در زندگی انسان‎ها و روش مقابله با ترس چهار فصل این کتاب را تشکیل می‎شود.


گفتنی است که کتاب‎های حجت الاسلام شیخ حسن الصفار به زبان‎های فارسی، اردو، تاجیکستانی، آذری، اندونزی و فرانسه نیز ترجمه شده است./994/پ203/ع

ارسال نظرات