۰۷ دی ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۰
کد خبر: ۱۹۳۴۲۳

افزایش چشمگیر اسلام‎هراسی در انگلیس در سال 2013 میلادی

خبرگزاری رسا ـ آمارهای منتشر شده نشان می‎دهد که پدیده اسلام‎هراسی در انگلیس در سال 2013 میلادی افزایش چشمگیری داشته و مسلمانان بسیاری در این مدت از سوی اسلام‎ستیزان مورد آزار و اذیت قرار گرفته‎اند.
اسلام هراسي
 
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه خبری On Islam، آمارهای ارائه شده از سوی پلیس انگلیس نشان می دهد که اسلام هراسی در این کشور در سال 2013 میلادی 49 درصد افزایش داشته است.
 
فیاض مجهل، مدیر یکی از موسسات مبارزه با اسلام هراسی در انگلیس در این ارتباط می گوید: گروه های راستگرا و به ویژه "لیگ دفاعی انگلیس" از اینترنت و رسانه های اجتماعی استفاده می کنند تا به حملات گسترده خود علیه مسلمانان ادامه دهند.
 
به گفته وی واکنش ها نسبت به قتل سرباز انگلیسی به وسیله دو مهاجر آفریقایی الاصل افزایش چشمگیری در حملات اسلام هراسانه به دنبال داشت.
 
گزارش های منتشر شده در روز جمعه نشان می دهند که پلیس انگلیس در فاصله ماه ژانویه تا اواسط نوامبر سال 2013 میلادی 500 مورد حمله اسلام هراسانه را ثبت کرده است که در مقایسه با 336 مورد در سال 2012 و 318 مورد در سال 2011 میلادی از افزایش قابل توجهی برخوردار است.
 
همچنین آمارها نشان می دهند که تنها در ماه می میلادی که سرباز انگلیسی در منطقه وولویچ شهر لندن به وسیله دو مهاجر آفریقایی الاصل به قتل رسید اسکاتلند یارد 104 مورد حمله به مسلمانان را ثبت کرد.
 
بیشترین افزایش حملات اسلام هراسانه در انگلیس به وسیله پلیس شهر منچستر این کشور به ثبت رسید، جایی که آمارهای جنایات مربوط به اسلام ستیزی در سال 2013 میلادی از افزایش تقریبا دو برابری نسبت به سال گذشته برخوردار بود.
 
فیاض مجهل، مدیر موسسه Faith Matters که از موسسات فعال در مبارزه با اسلام هراسی در انگلیس است اعتقاد دارد که برای مبارزه با این پدیده باید مجازات های سنگین تری برای خاطیان در نظر گرفته شود./990/ب902/ک
ارسال نظرات