۱۴ دی ۱۳۹۲ - ۱۷:۲۴
کد خبر: ۱۹۴۰۱۶

خطیب مسجد الاقصی مخالفت خود را با طرح‎های جان کری اعلام کرد

خبرگزاری رسا ـ خطیب مسجد الاقصی، مخالفت خود را با طرح‎های پیشنهادی جان کری در چارچوب مذاکرات سازش بین تشکیلات خودگردان و رژیم صهیونیستی اعلام کرد.
خطيب قدس

 

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ عکرمه صبری، خطیب مسجد الاقصی گفت: طرح های پیشنهادی کری مسایلی را همچون مساله آوارگان فلسطینی و محروم کردن آنها از بازگشت به شهر و دیار خود و شهرک سازی ها صهیونیستی را شامل نمی شود، بنابراین تشکیلات خودگردان بر اساس این طرحها باید از این مسایل چشم پوشی کند و بدینگونه شهرک سازی در اراضی فلسطینی همچنان باقی و ادامه خواهد داشت.

 

امام مسجد الاقصی تاکید کرد: این چه طرحی است که حق ادامه شهرک سازی برای رژیم صهیونیستی را حفظ می کند، اما از بازگشت آوارگان فلسطینی به شهر و دیار خود ممانعت به عمل می آورد.

 

رییس هیات عالی اسلامی فلسطین ضمن اعلام مخالفت با طرح های پیشنهادی جان کری وزیر خارجه آمریکا در چارچوب مذاکرات سازش بین تشکیلات خودگردان و رژیم صهیونیستی، تاکید کرد که هدف از این طرح ها تثبیت اشغالگری دشمن صهیونیستی در اراضی فلسطینی است.

 

وزیر خارجه آمریکا چهارشنبه گذشته بار دیگر برای میانجیگری بین مقام های تشکیلات خودگردان فلسطین و رژیم صهیونیستی و پیشبرد مذاکرات سازش، وارد سرزمین های اشغالی فلسطین شد.

 

این دهمین سفر جان کری به سرزمین های اشغالی فلسطین از ماه مارس گذشته تاکنون است .

 

سفر جان کری در حالی است که مذاکرات سازش بین تشکیلات خودگردان فلسطین و اسرائیل طی ماه های اخیر هیچ پیشرفت محسوسی نداشته است./982/ب103/د

منبع: جمهوری اسلامی

ارسال نظرات