۱۵ دی ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۴
کد خبر: ۱۹۴۰۹۲
امام جمعه سیهات عربستان:

کشتار علما نشانه‎ای از سنگدلی شاه ایران بود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه سیهات عربستان در بررسی عوامل نافرمانی از دستورات الهی و آثار آنان گفت: عدم پیروی از دستورات الهی سبب دشمنی با دین می‏‎شود.
حجت الاسلام شيخ عبدالجليل الزاکي امام جمعه سيهات عربستان

 

به گزار ش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ عبدالجلیل الزاکی امام جمعه سیهات عربستان روز گذشته در جمع مردم شهر سیهات بر ضرورت پیروی از دستورات خداوند و پیامبران الهی اشاره کرد و گفت: تغییر هویت ملی و راه‎های تقویت امت صالح دو محور اصلی است که آیه 59 سوره النساء با امر به پیروی از دستورات خداوند، پیامبران الهی و اولی الامر بر آن پافشاری کرده است.


وی به توضیح محوری اصلی این آیه از قرآن کریم پرداخت و بیان داشت: در حرکت تبلیغی رسول اکرم (ص) هویت ملی تغییر‎ می‎کند و همچنین جمعیت بسیاری از جاهلیت نجات پیدا  کردند و به دین مبین اسلام مشرف شدند.


این عالم عربستانی با اشاره به آیه‎های عذاب و نتایج عدم پیروی از دستورات الهی ادامه داد: خداوند در قسمت‎های متفاوتی از قرآن با مثال‎هایی همانند سرانجام قوم بنی اسرائیل می‎خواهد به انسان‎ها بفهماند که اگر شخصی از دستورات الهی پیروری نکند ممکن است به عذابی همانند بنی اسرائیل و امثال آنان دچار شود.


وی در ادامه به عوامل عدم پیروی از دستورات الهی اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: سنگدلی یکی از عوامل اصلی دوری انسان از خداوند و دستورات الهی است که به طوری مثال می‎تواند به رفتار رضا شاه، در برخورد با علما و کشف حجاب زنان اشاره کرد.


حجت الاسلام زاکی یکی دیگر از سنگ دلان تاریخ را صدام حسین رییس جمهور سابق عراق دانست و تصریح کرد: صدام با 30 سال حکومت در عراق بسیاری از علما و مومنان را به شهادت رساند و برخی دیگر را به وسیله روغن داغ و امثال این گونه وسائل شکنجه می‎کرد.


وی دومین عاملی نافرمانی از دستورات الهی را تحریف حقایق الهی برشمرد و عنوان کرد: برخی با برداشت غلط از دین می‎پندارند که قاتلان ائمه می‎توانند وارد بهشت شوند و برای این گونه سخنان خود به دلایل واهی بسیاری استناد کرده‎اند.


وی تحقیر، تکذیب انبیا الهی و خوردن مال حرام را از دیگر دلایل عدم پیروی از دستورا الهی خواند و گفت: هر کدام از علل نافرمانی از دستورات خداوند سبب دوری بیش از پیش انسان از خالق هستی می‎شود./994/ب902/د

ارسال نظرات