۱۷ دی ۱۳۹۲ - ۱۶:۴۸
کد خبر: ۱۹۴۳۱۵
یکی از علمای عربستان:

کشتار بی‎گناهان در سیره نبوی جایگاهی ندارد

خبرگزاری رسا ـ یکی از علمای عربستان با تاکید بر اخلاق مداری گفت: کشتار بی‎گناهان در سیره رسول اکرم (ص) جایگاهی ندارد.
حجت الاسلام شيخ عبدالله احمد اليوسف از علماي عربستان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ عبدالله احمد الیوسف از علمای عربستان روز گذشته در شهر قطیف این کشور بر ضرورت گسترش رحمت، بخشش، صلح و مهربانی در سطح جهان تاکید کرد و گفت: انسان باید در همه مراحل زندگی اصولی همانند مهربانی، بخشش و صلح را مدنظر داشته باشد.


وی افزود: اخلاق اسلامی از ارزش‎های اسلامی محسوب می‎شود که هر انسانی باید آن را محفوظ بدارد.


این عالم عربستانی با اشاره به بحران در کشورهای منطقه بیان داشت: جنگ و خونریزی در کشورهای منطقه گسترش یافته و چهره جهان به سمت تاریکی در حال حرکت است.


وی ادامه داد: اخلاق مداری و توجه به اصول آن از سیره‎های رسول اکرم (ص) محسوب می‎شود به همین سبب خداوند در آیه 107 سوره انبیا فرموده است: ﴿وَمَا أَرْسَلْنَاکَ إِلَّا رَحْمَةً لِّلْعَالَمِینَ ﴾.


حجت الاسلام احمد یوسف، حضرت محمد (ص) را مصداق واقعی رحمت بر جهانیان خواند و اظهار داشت: پیامبر اسلام (ص) بارها فرموده است: (من تنها رحمت بر جهانیان هستم).


وی به رفتار پیامبر اعظم (ص) در مقابل دشمنان اشاره کرد و گفت: پیامبر اسلام (ص) حتی در برخورد با دشمنان مهربان بود و آنان را مورد بخشش قرار می‎داد.


این عالم عربستانی عنوان کرد: سراسر تاریخ زندگانی پیامبر اسلام (ص) شاهد است که حضرت محمد (ص) حتی کسانی که قصد جان وی  را داشته‎اند را مورد بخشش قرار می‎داد.


وی به بررسی رویدادهای جهان پرداخت و گفت: چه بلایی بر سر انسان‎ها آمده است که حتی برادر نسبت به برادر مهربان نیست و به خون یکدیگر تشنه هستند. در هیچ جای تعالیم اسلامی و سیره اخلاقی رسول اکرم (ص) این گونه برخوردهای شنیع جایگاهی ندارد./994/ب902/د

ارسال نظرات