۲۲ دی ۱۳۹۲ - ۱۸:۱۶
کد خبر: ۱۹۴۷۸۳
رئیس کارگروه مطالعات سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی:

در دسترس بودن کتاب باعث کتابخوان شدن افراد خواهد شد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام اکبری گفت: خیلی افراد به دلایل مختلفی نمی توانند کتاب بخوانند اما به کمک طرحی مثل ایستگاه مطالعه این امکان فراهم شده که کتاب در دسترس همه افراد قرار بگیرد و همین نیز باعث کتابخوان شدن افراد خواهد شد.
حجت الاسلام بهمن اکبري
 
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از نهاد کتابخانه های عمومی کشور،‌ حجت الاسلام بهمن اکبری رئیس کارگروه مطالعات سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی گفت: به نظر من طرح ایستگاه مطالعه کار خیلی خوبی است و قطعاً جواب خواهد داد چرا که روی طراحی آن فکر شده و با برنامه ریزی کار را شروع کرده اید و اصولاً هر کاری که با برنامه ریزی و حساب شده آغاز شود بهترین نتیجه را خواهد داد.
 
وی در ادامه افزود: نکته مثبت دیگری که به نظرم می آید این است که خیلی افراد به دلایل مختلفی نمی توانند کتاب بخوانند و شما امکانی را فراهم آوردید که کتاب در دسترس همه افراد قرار گیرد و در دسترس بودن کتاب باعث کتابخوان شدن افراد خواهد شد.
 
بهمن اکبری گفت: اما به خاطر داشته باشید چون مخاطب شما عامه ی مردم هستند پس کتابها نیز باید ویژگی عام بودن را داشته باشد تا مخاطب در فهم آن با مشکلی مواجه نشود و از خواندن کتابها لذت برده و چیزی بر معلومات خود بیافزاید.
 
وی با تاکید بر اهمیت کمک رسانی در اجرای طرح ایستگاه مطالعه گفت: این طرح، طرحی موفق خواهد بود و حتی می توان گفت هزینه بر دار هم نیست چرا که با انجام اقداماتی می توان از هزینه آن کاست. مثلاً انجمن های خیریه می توانند در تهیه کتاب ها کمک کنند تا قسمتی از کتابهای جایگاه های مطالعه به این صورت تامین گردد.
 
رئیس کارگروه مطالعات سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در پایان صحبت های خود اظهار کرد: شهرداری باید به کمک طرح ایستگاه مطالعه بیاید در انتخاب جایگاه های مطالعه مشورت دهد و امکان آن را فراهم آورد که در اماکن مهم شهری این جایگاه ها تعبیه شود و حتی از نظر مالی کمک کرده تا اجرای طرح با سهولت انجام شود./988/د102/ق
ارسال نظرات