۲۵ دی ۱۳۹۲ - ۲۲:۲۲
کد خبر: ۱۹۵۱۵۷
سید عمار حکیم:

عشق به پیامبر باید قلبی و عملی باشد

خبرگزاری رسا ـ رییس مجلس اعلای اسلامی عراق، بر لزوم نمود عشق و محبت به حضرت محمد مصطفی(ص) در اعمال مسلمانان تأکید کرد.
سيد عمار حکيم رييس مجلس اعلاي اسلامي عراق

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید عمار حکیم، رییس مجلس اعلای اسلامی عراق در مراسم میلاد فرخنده حضرت محمد مصطفی(ص) که امروز از سوی جریان شهید محراب وابسته با این مجلس در بغداد برگزار شد، گفت: برای اینکه از نقش انسانی خود در حمایت از بشریت محافظت کنیم باید از این مراسم ها برای آغازی جدید در راه امت و وطن استفاده کنیم.

 

وی افزود: پیروان باید از رهبر خود الگو گرفته و آن را در سخن و عمل به نمایش بگذارند، عشق به پیامبر(ص) نباید تنها در سخن باشد بلکه باید قلبی باشد و در عمل آن نمایان شود.

 

حجت الاسلام حکیم از گسترش نزاع و درگیری در کشورهای اسلامی ابراز نگرانی کرد و اظهار داشت: در حالی ایام میلاد فرخنده را جشن می گیریم که امت اسلامی با موجی از پسرفت و هجمه های تروریستی سیاه مواجه است، هجمه ای که وحدت و دین ما را هدف قرار داده و می کوشد ما را از لحاظ فکری و روانی بهراساند و دین و شرعمان را مصادره کند.

 

رییس مجلس اعلای اسلامی عراق تأکید کرد: ما متحد باقی مانده، پرچم اسلام اصیل محمدی را به اهتزاز درمی آوریم و از خود و وطن و دولت و نیروهای امنیتی که در مواجهه با تروریسم هستند، حمایت می کنیم.

 

وی دوری امت اسلامی از فرهنگ تکفیر را خواستار شد و ادامه داد: مسلمانان باید به دور از فرهنگ سر بریدن، تکفیر و تعصب های بی جا به حمایت از رسالت الهی بپردازند. فرهنگیان، سیاستمداران، رهبران، اندیشمندان، پژوهشگران و حتی بازرگانان امت باید گام هایشان را با تمدن نبوی که مورد احترام جهانیان است، هماهنگ سازند.

 

سید عمار حکیم خاطر نشان ساخت: حضرت محمد(ص) در حالی چشم به جهان گشود که جهالت، گمراهی، فقر، سوء استفاده و نزاع میان بشریت به شدت گسترش یافته بود. پیامبر آمد تا نسیم آزادی و نوید دوران نوینی در مکه و مدینه و سپس سراسر جهان دمیده شود.

 

رییس مجلس اعلای اسلامی افزود: اسلام به صورت الهی به وجود آمد، به صورت محمدی آغاز شد و به صورت حسینی ادامه یافت و به صورت انسانی ادامه خواهد یافت، زیرا این دین برای پیشرفت و تکامل انسان است./980/ب902/د

ارسال نظرات