۰۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۸
کد خبر: ۱۹۵۸۱۷
مشاور رسانه‎ای اسد مطرح کرد؛

ترکیه و عربستان سرکرده اصلی جنگ علیه سوریه هستند

خبرگزاری رسا ـ مشاور رسانه‎ای و سیاسی رییس جمهوری سوریه با تاکید بر این که عربستان و ترکیه از سرکردگان اصلی جنگ علیه مردم سوریه به شمار می‎آیند، گفت: اروپایی‎ها تا حدودی مواضع خود را نسبت به سوریه تغییر داده‎اند.
ترکیه و عربستان سرکرده اصلی جنگ علیه سوریه هستند

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل ازالعالم، بثینه شعبان، مشاور رسانه ای و سیاسی رییس جمهور سوریه امروز در گفت وگو با رادیو صدای روسیه، اظهارات ولید معلم وزیر امورخارجه سوریه در نشست ژنو 2 را برگرفته از خواست ملت سوریه دانست و تاکید کرد که گروه‎های معارض را نماینده کسانی خواند که خواهان ویرانی سوریه هستند.


شعبان افزود: ما مطمئن تر از همیشه این کنفرانس را پشت سر گذاشتیم، مطالبات حکومت سوریه برگرفته از خواست مردم است و مداخله خارجی چیزی جز نابودی و ویرانی برای این کشوربه ارمغان نخواهد آورد.


مشاور سیاسی رییس جمهوری سوریه با اشاره به پیام بشار اسد که از سوی ولید معلم در نشست ژنو 2 قرائت شد، گفت: این پیام در واقع در جهت منافع مردم سوریه، مصلحت، عزت، یکپارچگی، حفظ تمامیت ارضی و امنیت مردم کشورمان بود.


وی افزود: برخی کشورها از طریق نمایندگان و وزرای خارجه خود که در دشمنی با ملت سوریه چهره‎های شناخته شده‎ای هستند، تلاش کردند که اوج خصومت و کینه توزی خود را علیه این ملت مطرح کنند، اما مردم سوریه با احساس مسؤولیت نسبت به آینده کشورشان به طور یقین می‎دانند که ملت و نهادهای سوریه در معرض توطئه خارجی قرار گرفته‎اند.


این مقام سوری همچنین درباره موضع کشورهای اروپایی نسبت به بحران سوریه خاطر نشان کرد: ولید معلم درباره بحران سوریه با کاترین اشتون مسؤول سیاست خارجه اتحادیه اروپا مذاکره کرد و در گفت‌وگو با بیشتر مسؤولان اروپایی، نگرش آن‎ها برای ما معقول و قابل قبول بود.


شعبان درباره اقدامات کشورهای عربستان و ترکیه در حمایت از تروریست‎ها نیز گفت: عربستان و ترکیه با اتخاذ مواضعی خصمانه و اشتباه علیه سوریه، دست به محاسبات غلطی زدند که اکنون راه خروج از آن را نمی‎دانند./994/ب102/د

ارسال نظرات