۰۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۲
کد خبر: ۱۹۵۹۳۷
یکی از علمای بحرین:

مناظره دینی باید به دور از تعصب‎های مذهبی باشد

خبرگزاری رسا ـ یکی از علمای بحرین با انتقاد از تعصب‌های افراطی برخی مسلمانان گفت: مناظره دینی باید به دور از تعصب‎های مذهبی باشد.
 آيت الله سيد عبدالله الغريفي


به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله سید عبدالله غریفی از علمای بحرین، شب گذشته در مسجد امام صادق(ع) شهر قفول به اختلافات و فتنه مذهبی اشاره کرد و گفت:  وجود مذاهب و ادیان متفاوت نباید موجب اختلافات عمیق شود، همه انسان‎ها اجازه نقد دین و مذهب دیگر برای دست‎یابی به حقیقت واقعی را دارند.


وی افزود: بررسی وضعیت مذهبی، فرهنگی و سیاسی سایر ادیان و مذاهب و انتقاد در شبکه‎های تلویزیونی اقدامی مناسب است ولی این گونه کارها نباید موجب فتنه و توهین به ادیان و مذاهب شود.


این عالم بحرینی ادامه داد: در انتقاد و اشکالات مذهبی باید تعصبات مذهبی کنار گذاشته و به واقعیت توجه شود.


وی با تاکید بر تحول مذهبی، فرهنگی و سیاسی در جوامع دینی عنوان کرد: مباحث و مناظرات دینی و مذهبی باید متکی بر علم و گفت‎وگوهای صحیح باشد، در غیر این صورت هیچ یک از سخنانی که در این گونه مجالس بیان می‎‎شود نتیجه بخش نیست و عاقبت آن با دشمنی و فتنه و خونریزی به پایان می‎رسد.


آیت الله غریفی با اشاره به اقدامات فتنه‎گران بیان داشت: دشمنان درپی تضعیف مسلمانان و نابودی ثروت، امنیت و سیاسیت آنان هستند. این دشمنان قسم خورده تا نابودی کامل مسلمانان به اقدامات وحشی‎گرانه خود ادامه می‎دهند.


وی تصریح کرد: مسلمانان باید از اقدامات فتنه‎گران برحذر باشند و مراقب گرفتار شدن در دام آنان باشند.


این عالم بحرینی با تاکید بر حفظ وحدت در جامعه اسلامی و ملی گفت: بدون شک حفظ اتحاد ملی به سود ملت‎ و حکومت‎ها است.


وی از مسلمانان خواست که به عاقبت گسترش فتنه در جوامع اسلامی توجه و مشاهده کنند که چه بلا و خطرهای آنان را تهدید می‎کند و به چه مشکلاتی گرفتار شدند./994/
ب902/د

ارسال نظرات