۰۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۳
کد خبر: ۱۹۶۲۰۸

مراسم اختتامیه دهمین جشنواره کتاب‌های کمک آموزشی رشد برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم اختتامیه دهمین جشنواره کتاب‌های کمک آموزشی رشد در سالن حجاب کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد.
دهمين جشنواره کتاب‌هاي کمک آموزشي رشد حجت الاسلام محمديان محمد ناصري

 

به گزارش خبرگزاری رسا، مراسم اختتامیه دهمین جشنواره کتاب‌های کمک آموزشی رشد با حضور حجت الاسلام محمدیان، رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی وزارت آموزش و پرورش، محمد ناصری، مدیر کل دفتر انتشارات و تکنولوژی آموزشی وزارت آموزش و پرورش، قبادی، عضو هیئت علمی پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش، دوشنبه هفتم بهمن ماه در سالن حجاب کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد.

 

حجت الاسلام محمدیان در این مراسم اظهار کرد: معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی وزارت آموزش و پرورش در مراسم اختتامیه دهمین جشنواره کتاب‌های کمک آموزشی رشد که عصر دیروز، هفتم بهمن ماه در سالن حجاب کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد، یکی از نیازهای اساسی امروز را تهیه و تولید مواد خواندنی خوب برای بچه‌ها دانست و افزود: در فرهنگ اسلامی- ایرانی ما، کتاب همواره محترم بوده و همه افراد حتی آن‌ها که کتابخوان نیستند هم با قرار دادن کتاب در قفسه کتابخانه‌های منزل، به تعبیری برای خود منزلت جسته‌اند.

 

رییس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، تقدیر و حمایت از اصحاب تولید فکر و اندیشه را امری لازم و ضروری خواند و گفت: ما میان سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی به عنوان متولی تولید محتوای درسی و ناشران کتاب‌های آموزشی، جدایی و انفصالی نمی‌بینیم و همه در یک جهت حرکت می‌کنیم و در همین راستا تولید یک کتاب آموزشی خوب توسط یک ناشر خصوصی رقابت معنا نمی‌شود بلکه مساعدتی است که قابل تقدیر و تحسین است.

 

در ادامه این مراسم قبادی، عضو هیئت علمی پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش، فرایند مشارکت در آموزش و پرورش را تبیین و تشریح کرد.

 

قبادی در این نشست علمی، با ارائه تعاریف گوناگونی از مشارکت، به بیان هدف، روش‌شناسی، مبانی نظری، متغیرها و عوامل مؤثر بر مشارکت و موانع توسعه مشارکت در آموزش و پرورش پرداخت.

 

امکان پاسخگویی به نیاز های مخاطبان در جشنواره کتاب رشد

محمد ناصری در مراسم اختتامیه دهمین جشنواره کتاب های آموزشی رشد اظهار داشت: این جشنواره با زمینه سازی برای تولید کتاب های آموزشی همسو با نیازهای آموزشی و فرهنگی کشور، به تفاهم و تبادل نظر نویسندگان و ناشران حوزه تالیف و نشر کمک می کند.

 

وی افزود: با تصویب و ابلاغ طرح ساماندهی منابع و مواد آموزشی در بالاترین مراجع قانون گذاری حوزه تعلیم و تربیت و اقدامات تبلیغی و اصلاحی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش هر روز به تعداد ناشران و نویسندگان علاقه مند به همکاری برای کیفیت بخشی به کتاب های آموزشی افزوده می شود.

 

وی ادامه داد هم اکنون با توسعه فناوری و تنوع محیط های یادگیری امکان پاسخ گویی به نیازهای متفاوت مخاطبان در گروه های سنی گوناگون فراهم شده و به دلیل تکاپوی رقابت و هم افزایی تجارب تولید کنندگان مواد آموزشی و تربیتی تولیدات فرهنگی به لحاظ کیفی رشد قابل توجهی داشته است.

 

مدیرکل دفتر انتشارات و تکنولوژی آموزشی وزارت آموزش و پرورش بیان داشت: در جشنواره امسال در مجموع سه هزار و 708 کتاب مناسب برای همه دوره های تحصیلی اعم از پیش دبستانی، ابتدایی، متوسطه اول و دوم، فنی و حرفه ای و آموزش و پرورش کودکان استثنایی با مشارکت بیش از 650 ناشر از سراسر کشور به دبیرخانه ارسال شد.

 

ناصری افزود: این آثار در 35 گروه داوری، مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت و در نهایت 178 عنوان کتاب نامزد دریافت کتاب برگزیده و تقدیری شناخته شد.

 

وی تجمیع کتاب های همه دوره های آموزشی و تربیتی و بازنگری و سرعت بخشی به فرآیند داوری را از جمله ویژگی های این دوره از جشنواره برشمرد و اظهار کرد: از سال تحصیلی آینده با اختصاص چهار صفحه در انتهای کتاب های درسی جدیدالتعلیم در دوره ابتدایی و یک صفحه در کتاب های مختلف متوسطه به معرفی بهتر و بیشتر آثار برتر کمک خواهد شد.

 

گفتنی است در مراسم اختتامیه دهمین دوره جشنواره کتاب های آموزشی رشد که در مرکز آفرینش های هنری فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد از 48 پدید آورنده و سه ناشر برتر تقدیر به عمل آمد./998/د101/ق

ارسال نظرات