۱۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۶:۴۰
کد خبر: ۱۹۷۱۶۷
خطیب جمعه نجف:

انقلاب اسلامی ایران از بزرگ‎ترین رویدادهای دینی وسیاسی تاریخ بشریت است

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه نجف اشرف با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران از سوی رهبری عارف و مقدس صورت گرفت، این انقلاب را از بزرگترین رخدادهای دینی و سیاسی تاریخ بشریت توصیف کرد.
حجت الاسلام سيد صدرالدين قبانچي خطيب جمعه نجف

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید صدرالدین قبانچی، خطیب جمعه نجف اشرف در خطبه های نماز جمعه این هفته که در حیسنیه فاطمیه کبری برگزار شد با اشاره به فرارسیدن سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، گفت: 35 سال از پیروزی انقلاب اسلامی و تاسیس اولین دولت اسلامی به رهبری انسانی عارف و مقدس از ذریه رسول الله(ص) و حامل فقه اهل بیت(ع) یعنی فقید بزرگ حضرت امام خمینی(ره) می گذرد.

 

وی افزود: انقلاب اسلامی ایران یک رخداد محلی و اقلیمی نیست، بلکه رویداد بزرگ سیاسی و دینی در تاریخ بشریت به شمار می آید.

 

حجت الاسلام قبانچی پیامدهای پیروزی انقلاب اسلامی را بیان کرد و اظهار داشت: توان ملت ها برای ساخت حال و آینده، قدرت اسلام بر تأسیس نظامی سیاسی مبتنی بر همزیستی مسالمت آمیز، توان مراجع تقلید بر رهبری جنبش های مردمی، استفاده از شیوه اهل بیت(ع) در اداره کشور و عدم اعتماد به نظام های غربی و نقش زنان و حضور آنان با حجاب اسلامی در صحنه های سیاسی از پیامدهای این انقلاب بزرگ بود.

 

خطیب جمعه نجف اشرف ادامه داد: قدرت پایداری و استمرار پیروزی، توانایی حوزه علمیه بر تغییر، نقش دعا، ذکر، نماز جمعه و عدم جدایی از انقلاب، نقش شعائر حسینی در حفظ ارزش های امت و وحدت و نقش آن میان قومیت ها و مذاهب که توانست ملت ایران و همه ملت ها را متحد بسازد از دیگر پیامدهای انقلاب اسلامی ایران به شمار می آیند.

 

وی با اشاره به فرارسیدن سومین سالگرد قیام ملت بحرین گفت: انقلاب مسالمت آمیز ملت بحرین، انقلاب مبارکی است که سرشار از عزم پیروزی بوده و به دلیل اینکه در همه لحظات از خداوند متعال پیروی می کند، حقوق خود را بازپس می گیرد.

 

حجت الاسلام قبانچی افزود: نظام حاکم بحرین کاملا عقب افتاده و جنایتکار است که باید تغییر یابد. متأسفانه جهان عرب نسبت به تجاوز به حقوق بشر در این کشور سکوت اختیار کرده و حمایت های مالی و تسلیحاتی خود را متوجه سوریه کرده اند.

 

عضو ارشد مجلس اعلای اسلامی عراق به بررسی آخرین تحولات این کشور پرداخت و تأکید کرد: گزارش های بین المللی نشان می دهند که بیش از 250 هزار خانواده از هموطنان استان الانبار آواره شده اند. این تنها مصائب شهروندان الانبار نیست بلکه مصیبت همه خانواده های عراقی به شمار می آید./980/ب902/د

ارسال نظرات