۲۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۸
کد خبر: ۱۹۷۵۲۳
امام جمعه قطیف عربستان:

امویان و عباسیان پایه‎گذار بی‎اخلاقی در جامعه اسلامی بودند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه قطیف عربستان از امویان و عباسیان به عنوان پایه‎گذار بی اخلاقی در جامعه اسلامی یاد کرد.
شيخ حسن صفار خطيب جمعه قطيف عربستان


به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ حسن صفار امام جمعه قطیف عربستان شب گذشته بعد از نماز مغرب و عشا در مسجد رسول اعظم(ص) استان احساء این کشور در جمع نماز گزاران و علما بر ضرورت رعایت اخلاق اسلامی تاکید کرد و گفت: سراسر زندگی رسول اکرم(ص) بر اصول اخلاقی استوار بود به همین علت در حدیثی از این پیامبر عظیم شان داریم که می‎گوید:«إنما بعثت لأتمم مکارم الأخلاق».


وی افزود: اخلاق جوهر دین است و رسول اکرم(ص) آن را به عنوان رسالت خود بر جهانیان معرفی می‎کند.


این عالم عربستانی عامل شکسته شدن اخلاق و کم رنگ شدن آن را امویان و عباسیان معرفی کرد و بیان داشت: اصول اخلاقی با آغاز حکومت‎ و دوران امویان و بعد از آن عباسیان در جامعه اسلامی کم رنگ شد و هم اکنون استکبار جهانی به بی اخلاق در جهان دامن می‎زند.


وی با اشاره به کتاب طبائع الاستبداد حجت الاسلام عبدالرحمن الکواکبی عنوان کرد: استبداد جهانی خواهان گسترش بی اخلاقی، فساد و در نهایت نابودی جوامع اسلام است. این سیاست ظالمانه و ستمگرانه بخشی از فعالیت‎های مستکبران جهان را تشکیل می‎دهد.


امام جمعه قطیف از علمای اسلامی خواست که از در مسیر مستکبران قدم برندارند و ادامه داد: علمای اسلام باید مراقب دام‎های مستکبران باشند و از فتواهای بی پایه و اساس که شعله بی اخلاقی را گسترش می‎دهند دوری کنند.


وی به دسته دیگری از علما اشاره کرد و گفت: دسته دیگری از علما وجود دارند که بر اساس اصول اخلاقی قدم بر می‎دارند و ضمن تبلیغ اسلام حقیقی، اخلاق دین را به مردم مسلمانان تعلیم و گسترش می‎دهند.


حجت الاسلام صفار از مسلمانان خواست که ضمن حفظ ایمان به دیگر برادران دینی خود احترام بگذارند و عنوان کرد: اختلاف رای و فکر در بین همه مذاهب و مجامع وجود دارد و یک مسأله کاملا طبیعی و بشری محسوب می‎شود ولی این اختلاف دیدگاه‎ها نباید موجب بی احترامی و حلال دانستن خون انسان بی گناه دیگری شود.


وی جریان‎های تفکیری را منحرف دانست و بیان داشت: جریان‎های تکفیری با انحراف‎هایی که در عقیده و مذهب خود ایجاد کرده‎اند به تعصب‎های کورکورانه‎ای رسیده‎اند و به همین سبب به انواع جنایت‎های دست می‎زنند./994/ب902/د

ارسال نظرات