۰۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۴
کد خبر: ۱۹۸۷۶۱
یک پایگاه خبری بررسی کرد؛

انگلیسی‎ها به دلیل بن بست اخلاقی موجود در جامعه به اسلام روی می‎آورند

خبرگزاری رسا ـ بررسی‎های صورت گرفته به وسیله یک پایگاه خبری نشان می‎دهد که یافتن آرامش و دستورالعمل‎های صریح برای ادامه مسیر زندگی از اصلی‎ترین دلایل گرایش مردم انگلیس به دین اسلام است.
تازه مسلمانان انگليسي
 
به گزارش خبرگزاری رسا، بررسی های کارشناسان نشان می دهد که بسیاری از غیرمسلمانان انگلیسی که به دنبال یافتن آرامش و دستورالعملی برای ادامه مسیر زندگی هستند به دین اسلام گرایش پیدا می کنند.
 
آنی سیمپسون، استاد مطالعات تطبیقی ادیان و فلسفه در این ارتباط می گوید: هم اکنون آزادی های فردی، توجه بیش از حد به مسائل جنسی و لیبرالیسم اخلاقی بر جامعه حاکم شده و انگلیس را در یک بن بست اخلاقی گیر انداخته است.
 
وی افزود: در چنین شرایطی است که افراد بیشتری آرامش و دستورالعمل های صریح برای ادامه مسیر زندگی را در دین اسلام پیدا می کنند.
 
استاد انگلیسی مطالعات تطبیقی ادیان و فلسفه خاطرنشان کرد: اسلام چیزی بیش از اعتقاد ساده به خدا ارائه می کند. برای بسیاری از مردم اسلام دینی است که می توانند با استفاده از آن زندگی کرده، دنیا را شناخته و از بی نظمی و آشوب به نظم برسند.
 
طبق آمارهای دولت انگلیس در سال 2011 میلادی، مسلمانان حدود 2.7 درصد از جمعیت این کشور را تشکیل می دهند.
 
افزایش مسلمانان در انگلیس به حدی بوده است که به عنوان مثال مسجد المدینه در شهر برایتون مجبور به ساخت دو طبقه اضافی و برگزاری دو نوبت نماز جمعه در یک روز شد./990/ب904/د
ارسال نظرات