۰۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۲
کد خبر: ۱۹۸۷۷۶

فصلنامه «ثقافتنا» منتشر شد

خبرگزاری رسا ـ فصلنامه عربی ثقافتنا (فرهنگ ما) در جدیدترین شماره خود نقش چالش‌های سیاسی در روابط میان پیروان مذاهب اسلامی را بررسی کرده است.
بنياد انديشه اسلامي

 

به گزارش خبرگزاری رسا، فصلنامه ثقافتنا، فصلنامه علمی تخصصی بنیاد اندیشه اسلامی وابسته به سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی است که به زبان عربی و به مدیر مسؤولی مهدی گلجان منتشر می‌شود و در حال حاضر سی‌و‌ششمین شماره آن به چاپ رسیده است.


این نشریه شامل موضوعات دینی، فرهنگی، ادبی و تاریخی است و حجت‌الاسلام محمدعلی تسخیری، صادق آیینه‌‌وند، فیروز حریرچی، مهدی محقق، امیر محمود انوار، غلام‌علی حدادعادل، سیدمحمدباقر حجتی و عباس خامه‌یار نیز از اعضای هیأت تحریریه این نشریه هستند.


علی لاغا، رییس دانشکده مطالعات عالی دانشگاه الجنان لبنان و مدیر مرکز تحقیقات و توسعه این دانشگاه، در سی‌و‌ششمین شماره فصلنامه ثقافتنا، مقاله‌ای با عنوان ریشه‌های چالش‌های سیاسی و نقش آن در بحرانی‌تر کردن روابط میان پیروان مذاهب اسلامی معاصر ارایه داده است.


علی لاغا در بخشی از این مقاله با عنوان نگاهی به فتنه مذهبی آورده است: انقلاب‌ها و جنگ‌ها در طول تاریخ، بدون توجه به نوع مذهب، پیروان همه مذاهب را درگیر کرده و هدف از این جنگ‌ها تنها سیطره بر ملت‌ها بوده است.


در این مقاله آمده است: تلاش‌ها باید در جهت توسعه و تأمین منافع مردم به کار گرفته شود، نه تغییر دین یا مذهب آنان و این گونه مسایل باید به خود فرد واگذار شود.


گذری بر وضعیت وقف در ایران بعد از اسلام به قلم مهدی گلجان، مدیر مسؤول فصلنامه ثقافتنا، سهم ایرانی‌ها از تدوین میراث اسلامی نوشته اکبر ایرانی، مدیر مرکز پژوهشی میراث مکتوب و مردان متمدن ایرانی در مصر نوشته محمد علی آذرشب، از اساتید دانشگاه تهران از عناوین دیگر مقالات این شماره از فصلنامه است.


شماره جدید فصلنامه ثقافتنا به زبان عربی ودر 201 صفحه به کوشش بنیاد اندیشه اسلامی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی منتشر شده است./994/ب102/د

منبع: ایکنا

ارسال نظرات