۰۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۳:۵۷
کد خبر: ۱۹۸۸۲۹

مفتی لبنان نسبت به انتقال حاکمیت مسجد الاقصی به رژیم صهیونیستی هشدار داد

خبرگزاری رسا ـ مفتی لبنان با اشاره به اینکه کشورهای عربی از زمان تأسیس رژیم اشغالگر صهیونیستی تاکنون طعم ثبات و امنیت را نچشیده‎اند، تأکید کرد که نابودی در انتظار این رژیم است.
محمد رشيد قباني مفتي لبنان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ محمد رشید قبانی، مفتی اهل تسنن لبنان از رژیم صهیونیستی به عنوان بزرگترین تهدید برای امنیت، صلح و ثبات فلسطین، کشورهای عربی و جهانیان یاد کرد و گفت: سازمان ملل در سال 1919 مقدمه اشغال فلسطین را صادر کرد و در سال 1948 نیز با تصمیم به تأسیس دولت نژاد یهود، فلسطین را کاملا اشغال کرد. کشورهای عربی منطقه از آن زمان تاکنون به هیچ وجه طعم امنیت، صلح و ثبات را نچشیده اند.

 

وی افزود: رژیم اشغالگر هم اکنون نیز که سیاست توسعه شهرک ها را در پیش گرفته است به انتقال حاکمیت مسجد الاقصی به رژیم خود می اندیشد. انتقال حاکمیت مسجد الاقصی با اشغال فلسطین برابری می کند و ضربه سنگینی به مسلمانان جهان به شمار می آید.

 

قبانی با اشاره به اینکه مسجد الاقصی سومین حرم اسلام است، تصریح کرد: مسجد الاقصی سومین حرم جهان اسلام و مکان معراج حضرت محمد(ص) است، بنابراین از مواضع اردن در برابر اشغال مسجد الاقصی سپاسگزاریم.

 

مفتی لبنان از عدم تلاش کشورهای عربی در بازپس گیری فلسطین به شدت انتقاد کرد و ادامه داد: رژیم صهیونیستی هر چه گمان کند با قدرت می تواند آینده خود را تضمین کند، سخت در اشتباه است، زیرا دولت های بسیاری بر اساس اشغالگری بنا شده اما سرانجام سرزمین های اشغال شده به صاحبان آن بازگشتند.

 

وی تأکید کرد: آینده رژیم صهیونیستی نیز اینگونه است و وعده الهی محقق خواهد شد./980/ب903/د

ارسال نظرات