۰۹ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۷:۱۷
کد خبر: ۱۹۸۸۸۰
قدس به «پادگان نظامی» اشغالگران تبدیل شد؛

هزاران فلسطینی نماز جمعه را خارج از مسجدالاقصی اقامه کردند

خبرگزاری رسا ـ هزاران تن از جوانان فلسطینی در پی اقدام نظامیان رژیم اشغالگر صهیونیستی در ممانعت از ورود آنان به مسجد الاقصی، نماز را در ورودی‌های بخش قدیمی قدس و در برابر مسجد الاقصی اقامه کردند.
برپايي نماز مردم فلسطين در خارج از مسجدالقصي

 

به گزارش خبرگزاری رسا، هزاران تن از نمازگزاران فلسطینی امروز نماز جمعه را در برابر پست‎های ایست و بازرسی نظامیان اشغالگر و در ورودی‎های بخش قدیمی قدس اقامه کردند.


موسسه اوقاف و آثار باستانی الاقصی در بیانیه‎ای اعلام کرد: هزاران نمازگزار به‎خصوص جوانان نماز جمعه امروز را در برابر پست‎های نظامی که اشغالگران در ورودی‎های بخش قدیمی قدس ایجاد کرده بودند، اقامه کردند به گونه‎ای که هزاران نمازگزار در خیابان‎ها در برابر مسجد الاقصی بخصوص در نزدیکی باب العامود و المصراره در منطقه وادی الجوز و میدان راس العامود سجاده خود را پهن کرده بودند.


این بیانیه افزود: تنها چند هزار نفر در داخل مسجد الاقصی نماز جمعه را برپا کردند و صحن‎های مسجد الاقصی تقریبا خالی از نمازگزاران بود همه این اوضاع به خاطر اقدامات نظامیان اشغالگر بود که اجازه ورود مردان زیر پنجاه سال را به داخل مسجد الاقصی ندادند.


صدها تن از نیروهای اشغالگر در ورودی‎ها و درب‎های مسجد الاقصی و در کوچه‎های بخش قدیمی قدس مستقر هستند و ده‎ها پست ایست و بازرسی در اطراف مسجد الاقصی و بخش قدیمی قدس ایجاد شده است و یک بالگرد و یک بالن پلیس رژیم صهیونیستی نیز بر فراز مسجد الاقصی و بیت المقدس پرواز می‎کنند.


منابع فلسطینی گزارش دادند این رژیم از بیم وقوع درگیری‎ها پس از نماز جمعه امروز در مسجد الاقصی از صبح امروز صدها تن از نیروهای پلیس و ارتش خود را با چند دستگاه اتوبوس به قدس شرقی فرستاد به گونه‎ای که قدس شرقی به پادگان نظامی اسراییلی‌ها مبدل شده است.


این نیروهای پلیس که به طور کامل با کپسول های گاز اشک آور و بمب‎های صوتی و باتوم مجهز هستند راه‎های منتهی به شهرک‎های قدیمی و مسجدالاقصی را با موانع آهنین مسدود کردند و تنها به مردان بالای 50 سال و زنانی که مجوز ورود به مسجد الاقصی داشتند اجازه داده می‌شد تا به مسجد الاقصی وارد شوند./994/ب102/د

ارسال نظرات