۱۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۲:۵۶
کد خبر: ۱۹۹۵۸۹

خطیب جمعه نجف از تروریست خواندن معترضان در بحرین به شدت انتقاد کرد

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه نجف اشرف، تروریست خواندن تظاهرکنندگان در بحرین را اقدامی خطرناک و اعلام دیکتاتوری رژیم آل‌خلیفه عنوان کرد.
سيد صدرالدين قبانچي خطيب جمعه نجف

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید صدرالدین قبانچی، خطیب جمعه نجف اشرف در خطبه های نماز جمعه این هفته که در حسینیه فاطمیه کبری برگزار شد از تروریست خواندن معتراضن در بحرین به شدت انتقاد کرد و گفت: تصویب قانون تروریست بودن تظاهرکنندگان بسیار خطرناک است و اعلام دیکتاتوری در این کشور به شمار می آید. دولت بحرین با چنین قانونی همه درهای موفقیت و خروج کشور از بحران را به روی خود بست.

 

وی افزود: از پناه آوردن دولت بحرین به چنین راه حل هایی متاسفم. این قانون، مصادره آزادی ها به شمار می آید که با یورش به منازل در پرتو فریاد و ناله زنان و کودکان آغاز شده است. چنین قانون های ظالمانه ای در حالی تصویب می شوند که ملت مسالمت آمیز بحرین تنها در پی حقوق مشروع خود است.

 

حجت الاسلام قبانچی با اشاره به برگزاری انتخابات پارلمان عراق در اردیبهشت ماه سال آینده، تصریح کرد: این شهروندان هستند که مسؤولیت انتخاب افراد صالح و کارآمد را برعهده دارند. حضرت آیت الله سیستانی نیز با تأکید بر اینکه از هیچ نامزد و گروهی در انتخابات حمایت نمی کند، مشارکت گسترده مردم در انتخابات و انتخاب بهترین افراد را خواستار شده اند.

 

خطیب جمعه نجف از تلاش های کمیساریای عالی انتخابات عراق برای تحویل کارت الکترونیک شرکت در انتخابات تقدیر کرد و ادامه داد: تاکنون 9 میلیون کارت الکترونیکی تحویل مردم شده است و بنده از همه کسانی که این کارت ها را دریافت کرده اند، سپاسپگزاری می کنم.

 

وی نسبت به عدم تصویب قانون بودجه هشدار داد و تأکید کرد: پارلمان علاوه بر اینکه مسؤول تصویب بودجه است وظیفه نظارت بر خرج آن را نیز برعهده دارد. استفاده از بودجه کشور بدون تصویب در پارلمان نیز مغایر قانون است و دولت اجازه این کار را ندارد.

 

قبانچی خاطر نشان ساخت: اصرار دولت بر استفاده از بودجه بدون تصویب در پارلمان به بروز بحران در کشور منجر می شود. مواردی نظیر انحلال پارلمان یا شورای نخست وزیری نیز به معنای گسترش آشوب در کشور است./980/ب902/د

ارسال نظرات