۲۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۲
کد خبر: ۲۰۰۳۰۶

دومین کرسی تلاوت قرآن کریم در پاکستان برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ دومین کرسی تلاوت قرآن کریم با رویکرد وحدت امت اسلامی در خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در راولپندی برگزار شد.
دومين کرسي تلاوت قرآن کريم در پاکستان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، دومین کرسی تلاوت قرآن کریم با رویکرد وحدت امت اسلامی، با حضور اساتید و دانشجویان آکادمی قرآن النعیمیه در خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در راولپندی (از شهرهای استان پنجاب) برگزار شد.


در این مراسم محمد اکبری مسؤول خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در راولپندی طی سخنانی ضمن خوش آمدگویی به قاریان قرآن و عاشقان و دوستداران قرآن و اهل‎بیت(ع) درگذشت قاری برجسته پاکستان غلام رسول را به همه قرآن دوستان تسلیت گفت.


وابسته فرهنگی ایران در راولپندی به آیاتی از سوره تین اشاره کرد که خداوند خلقت انسان را در بهترین و نیکوترین قوام معرفی فرموده است ولی طبیعت آن را در صورتی که جنبه الهی خود را با ایمان و عمل صالح درنیابد بسوی پستی متمایل می‎کند.


وی لازمه ایمان و عمل صالح را اول شناخت و معرفت کامل و در درجه دوم توان و امکان انجام عمل صالح دانست ویادآور شد که بر همه مسلمانان لازم است تا با شناخت دقیق زمان و مکان خود، لوازم ضروری انجام عمل صالح را شناخته  و در جهت توانمند سازی خود و جامعه خود حرکت کنند و جوامع اسلامی را از حرکت در بیراهه‌هایی که بر اساس شناخت نادرست و القایی از طرف دشمنان اسلام  بر سر راه مسلمانان قرار می‌گیرد بازدارند.


 در پایان محمد اعظم نورانی قاری برجسته پاکستان و یکی از اساتید بنیاد قرآن واستاد آکادمی قرآن النعیمیه تلاوت قرآن را با صدای زیبا ارایه کرد./994/ب102/د

ارسال نظرات