۲۹ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۴:۵۹
کد خبر: ۲۰۰۶۹۱

نمایشگاه 1001 اختراع مسلمانان در شارجه برگزار می‎شود

خبرگزاری رسا ـ نمایشگاهی از 1001 اختراع دانشمندان مسلمان در قرون گذشته به مدت یک ماه در شهر شارجه امارات متحده عربی برگزار می‎شود.
پوستر نمايشگاه 1001 اختراع مسلمانان، در سال گذشته
 
به گزارش خبرگزاری رسا، احمد بن رکد الامیری مدیر نمایشگاه بین المللی کتاب شارجه اعلام کرد که نمایشگاه 1001 اختراع مسلمانان در قرون گذشته از روز 15 آوریل تا 15 ماه می میلادی در این مجتمع برگزار می شود. 
 
این نمایشگاه با هدف معرفی تاریخ هزار ساله دستاوردهای علمی و فرهنگی جهان اسلام در طول عصر طلایی تمدن اسلامی برگزار می شود.  
 
نمایشگاه 1001 اختراع مسلمانان نخستین بار است که در شهر شارجه برگزار می شود و بازدید از آن برای علاقه مندان رایگان است.
 
قرار است برنامه های جانبی متنوعی در این نمایشگاه برای خانواده ها اجرا شود که پخش فیلم و معرفی مهم ترین اختراعات و کشفیات مسلمانان به روش سرگرم کننده و جذاب برای کودکان از جمله این برنامه ها است.
 
نمایشگاه 1001، اختراع مسلمانان در هشت بخش مهندسی، کشاورزی، پزشکی و جراحی، جغرافیا و علوم دریانوردی، ستاره شناسی، نورشناسی و آموزش را به بازدیدکنندگان معرفی می کند.
 
سازمان دهندگان این نمایشگاه اعلام کرده اند که فیلم مستند "1001 اختراع و کتابخانه اسرار" که بن کینگزلی، برنده جایزه اسکار در آن بازی می کند در طول این نمایشگاه برای بازدیدکنندگان به نمایش درمی آید.
 
این فیلم مستند که برنده 27 جایزه بین المللی است میراث علمی و فرهنگی غنی اسلامی را که از تمدن اسلامی بر جای مانده به نسل کنونی معرفی می کند.
 
آثار معرفی شده در نمایشگاه 1001 اختراع مسلمانان به زبان عربی و انگلیسی معرفی شده و وسایل کمک آموزشی عرضه شده نیز به همین دو زبان هستند./990/ب904/د
ارسال نظرات