۱۸ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۳
کد خبر: ۲۰۱۰۹۱

نقشه ساخت کنیسه در مسجدالاقصی به نتانیاهو تحویل داده شد

خبرگزاری رسا ـ نقشه ساخت یک پرستشگاه یهودی در بخش غربی مسجدالاقصی از سوی خاخام‌های تندروی صهیونیستی به نتانیاهو تحویل داده شد.
کنيسه

 

به گزارش خبرگزاری رسا، بنیاد اوقاف و میراث الاقصی اعلام کرد که سازمان‌های تندرو و متعصب یهودی مدت‌ها در حال برنامه‌ریزی برای ساخت یک کنیسه یهودی در مسجدالاقصی به عنوان قدمی کلیدی به سوی ساخت «معبد یهودیان» در محل مسجدالاقصی بوده‌اند.


این بنیاد دیروز، 17 فروردین، در بیانیه‌ای اعلام کرد: به تازگی نقشه‌ای برای ساخت این کنیسه از سوی «انجمن ییشای» طراحی شد. انجمن ییشای انجمنی است که از سوی گروهی از خاخام‌های یهودی هدایت می‌شود و اخیراً در نامه‌ای از بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی خواسته‌ بودند که هرچه سریعتر با ساخت کنیسه در مسجدالاقصی موافقت کند.


به گفته بنیاد الاقصی، یک روزنامه‌نگار راست‌گرای یهودی و از فعالان ساخت «معبد یهودیان» نیز یک شرح مفصل از ساخت این کنیسه در بخش غربی مسجدالاقصی به همراه نقشه آن را به نتانیاهو داده است.


این فرد طرح خود برای ساخت کنیسه در مسجدالاقصی را در وبلاگش نیز قرار داده است که نشان می‌دهد این کنیسه بخش عظیمی از مسجدالاقصی و نواحی اطراف آن را در بر خواهد گرفت.


این طرح با تعبیه یک در جدید در دیوار غربی مسجد ورود آسان یهودیان به کنیسه و کنترل کامل بر مسجد براق به عنوان ورودی اصلی این کنیسه را تضمین می‌کند.


بنیاد الاقصی با درخواست واکنش فوری نسبت به این اقدام، بر احتمال اجرای چنین نقشه‌‌های خطرناکی که با افزایش درخواست‌های یهودیان برای موافقت نتانیاهو مواجه شده، تأکید کرد. /982/ب102/د

منبع: ایکنا

ارسال نظرات