۱۹ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۱
کد خبر: ۲۰۱۲۰۵

تغییر برنامه امتحانات مدارس انگلیس در ماه رمضان

خبرگزاری رسا ـ معلمان و استادان انگلیسی پیشنهاد کردند که برنامه امتحانات مدارس این کشور در ماه رمضان تغییر ‎کند تا دانش‎آموزان مسلمان بتوانند با فراغ‎بال بیشتری به امور مذهبی خود بپردازند.
دانش آموزان انگليسي
 
به گزارش خبرگزاری رسا، عده بسیاری از معلمان و استادان مدارس انگلیس پیشنهاد کردند که برنامه زمانی امتحانات در ماه رمضان تغییر کند تا دانش آموزان مجبور نباشند با زبان روزه در امتحانات شرکت کنند. 
 
این پیشنهاد نخستین بار از سوی گروهی تحت عنوان "معلمان و اساتید انگلیس و ولز" که خواستار ایجاد شرایطی مناسب برای دانش آموزان مسلمان روزه دار بودند مطرح شد.
 
این گروه پیشنهاد کرده است که امتحانات مدارس انگلیس در سال 2016 میلادی قبل از ماه می و ژوئن میلادی که مصادف با ماه رمضان است برگزار شود.
 
پیشنهاد دیگر معلمان و استادان انگلیسی آن است که امتحانات مدارس این کشور صبح ها و زمانی که دانش آموزان مسلمان روزه دار چندان گرسنه و خسته نیستند، برگزار شود.
 
تعدادی از گروه های اسلامی نیز با سازمان های برگزارکننده امتحانات در انگلیس دیدار کرده اند تا در مورد مشکلات دانش آموزان مسلمان در طول ماه رمضان با آنها صحبت کنند.
 
دانشگاه East Anglia در شهر نورویچ نیز به دانشجویان خود اجازه داده است که در صورتی که روزه داری بر عملکرد آنان در جریان امتحانات درسی تاثیر گذارده است این مساله را گزارش کنند تا در ارزیابی نهایی لحاظ شود.
 
حدود 2 میلیون و 700 هزار مسلمان در انگلیس زندگی می کنند./990/ب904/د
ارسال نظرات