۲۰ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۳
کد خبر: ۲۰۱۳۲۰

چاپ و تجدید چاپ 60 اثر تازه کودک و نوجوان

خبرگزاری رسا ـ دبیر دفتر ادبیات کودک و نوجوان حوزه هنری از چاپ و تجدید چاپ 60 اثر تازه حوزه هنری خبر داد و گفت: این آثار در بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.
عزت الله الوندي

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از حوزه هنری، عزت الله الوندی با بیان این که طی روزهای آینده 60 اثر تازه دفتر ادبیات کودک و نوجوان نشر و بازنشر می‌شوند، اظهار کرد: 43 اثر از این آثار برای نخستین بار چاپ می‌شوند. این آثار در بخش‌های داستان، شعر، طنز، بازنویسی متون کهن و آثاری که در پروژه های مختلف تدارک دیده شده‌اند تولید شده است.

 

وی ادامه داد: آثار کودک و نوجوان حوزه هنری در گروه های سنی مختلف کودک، خردسال و نوجوان منتشر می‌شود، کتاب‌هایی که در سال گذشته و یا قبل‌تر منتشر شده‌اند نیز در لیست کتاب‌هایی ست که در نمایشگاه وجود دارد.

 

این نویسنده ادبیات کودک و نوجوان گفت: یکی از عواملی که باعث جذابیت آثار کودک و نوجوان حوزه هنری می‌شود تنوع موضوعی کتاب‌ها است، قصه های منظوم، شعر برای طبیعت و شعرهایی که در آن حیوانات مورد اهمیت قرار گرفته‌اند و همین طور بازنویسی متون کهن و داستان‌های مذهبی و بسیاری موضوعات دیگر که در آثار کودک و نوجوان حوزه هنری بر روی آن‌ها کار شده است به ثبت خواسته‌هایی که مخاطبان کودک و نوجوان ما دارند کمک می‌کند.

 

الوندی با بیان این که از نویسنده‌هایی استفاده کرده‌ایم که خودشان خط‌های فکری حوزه هنری را می‌شناسند، عنوان کرد: ما دخالتی در نگارش آثار نویسندگان نداشته‌ایم، چرا که نویسندگان و شاعرانی که برای حوزه هنری اثر ارائه می‌کنند موضوعات و خط فکری این نهاد را می‌دانند.

 

وی افزود: آثاری که به استانداردهای کودک و نوجوان نزدیک بوده است و یا فراتر از استانداردها بوده‌اند در شورای بررسی ادبیات کودک و نوجوان بررسی و برای چاپ به انتشارات سوره مهر ارائه شده‌اند.

 

وی ادامه داد 170 کتاب در نوبت چاپ هستند و با توجه به تعداد بالای آثار، طبیعی است که خیلی از آن‌ها در مراحل فنی و هنری که مراحل زمان بری هستند در انتظار چاپ بمانند.

 

دبیر دفتر ادبیات کودک و نوجوان حوزه هنری در پایان گفت: طبق قول‌هایی که انتشارات سوره مهر به ما داده است بعد از نمایشگاه هم کتاب‌های دفتر کودک و نوجوان چاپ می­شود. /998/د102/ق

ارسال نظرات