۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۶
کد خبر: ۲۰۲۹۸۳
به همت نمایندگی المصطفی؛

چهارمین المپیاد قرآن، حدیث و ادعیه در ترکیه برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ چهارمین المپیاد قرآن، حدیث و ادعیه، تحت عنوان«حیات پناری 4؛ سرچشمه حیات چهار)، به همت نمایندگی جامعه المصطفی در ترکیه برگزار شد.
برگزاري چهارمين المپياد قرآن، حديث و ادعيه در ترکيه
 
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام عبداللهی، نماینده المصطفی در ترکیه، با اعلام خبر برگزاری چهارمین المپیاد قرآن، حدیث و ادعیه در ترکیه، گفت: این المپیاد همانند سال‌های گذشته، با مشارکت و همکاری انجمن علمای جعفری(جابر) وابسته به مؤسسه زینبیه به طور همزمان در 18 شهر ترکیه برگزار شد.
 
وی ادامه داد: این جشنواره در سه حوزه قرآن(تفسیر سوره تحریم از کتاب تفسیر نمونه)، حدیث(شرح خطبه 160 نهج البلاغه)، و دعا( شرح و ترجمه دعای 1 تا 9 صحیفه سجادیه)، با تدوین و ترجمه کتاب ویژه به عنوان منبع آزمون و چاپ آن به تیراژ دو هزار جلد برگزار شد.
 
نماینده المصطفی با اشاره به اقدامات انجام شده پیش از برگزاری این المپیاد، اظهار داشت: همزمان با اطلاع‌رسانی زمان و مکان آزمون از طریق پوستر و بنر، اطلاعات لازم به ضمیمه پی دی اف کتاب تهیه شده همچون سال‌های قبل، از طریق سایت و اینترنت در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفت.
 
حجت الاسلام عبداللهی افزود: یک هفته پیش از زمان آزمون، دفترچه سؤالات به شهرها و مراکز هجده‌گانه استانبول(3 مرکز)، ازمیر، بورسا، قارص، آنکارا، اغدیر، مالاتیا، تورقوتلو، قیصری، چروم، حاتایی، تاشلی چای، توزلوجا، آرالیک، ازمیت، مانیسا، دیاربکیر، ارسال گردید و پس از برگزاری همزمان و سراسری، پاسخ‌نامه جهت تصحیح و انتخاب نفرات برتر در اختیار دبیرخانه جشنواره مستقر در استانبول قرارداده شد.
 
وی ضمن اشاره به شرکت حدود چهار صد نفر از سراسر ترکیه در این آزمون، یادآورد شد: به نفرات اول تا سوم، جوایز ویژه هزینه سفر عمره، کربلا و مشهد مقدس تقدیم شد.
 
نماینده المصطفی با اشاره به سابقه برگزاری این المپیاد،‌ ابراز داشت: حیات پناری(1) در سال 90، با حضور چشمگیر علاقه‌مندان در سه حوزه تفسیر سوره مبارکه انفال از کتاب نفیس المیزان، شرح وصیت امام علی(ع) به امام مجتبی(ع) ، شرح دعای مکارم الاخلاق صحیفه سجادیه و تفسیر رساله حقوق امام زین العابدین(ع) برگزار شده بود.
 
وی ادامه داد: همچنین جشنواره حیات پناری(2) در سال 91 به طور همزمان در 16 شهر و 24 مرکز ترکیه و در سه حوزه تفسیر سوره مبارکه حجرات از کتاب تفسیر نمونه، شرح دعای کمیل استاد انصاریان، شرح خطبه قاصعه برگزار شده بود.
 
حجت الاسلام عبداللهی همچنین خاطرنشان کرد: در سال 92 نیز، این المپیاد در سراسر ترکیه و 29 مرکز بطور همزمان در سه حوزه تفسیر سوره مبارکه لقمان کتاب مربی نمونه، ترجمه و شرح نامه امام علی(ع) به مالک اشتر و ترجمه و شرح مناجات خمسه عشر با حضور 416 نفر برگزار شده بود.
 
نماینده جامعةالمصطفی در ترکیه در پایان اظهار داشت: مسابقات شفاهی این المپیاد نیز، هر ساله همزمان با لیالی قدر ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود./907/ب102/د
ارسال نظرات