۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۵
کد خبر: ۲۰۳۰۵۵

بازدید فعالان اجتماعی پاریس از المصطفی

خبرگزاری رسا ـ تعدادی از فعالان اجتماعی مؤسسه الغدیر پاریس در سفر به جمهوری اسلامی ایران، از شهر مقدس قم و مراکز دینی و فرهنگی و علمی آن بازدید کردند.
حکيم الهي
 
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از مرکز خبر و اطلاع رسانی جامعةالمصطفی، تعدادی از فعالان اجتماعی مقیم فرانسه، ضمن بازدید از جامعةالمصطفی در جلسه‌ای با معاون ارتباطات و بین الملل جامعةالمصطفی، با اهداف و فعالیت‌های این نهاد حوزوی و بین المللی آشنا شدند.
 
حجت الاسلام والمسلمین حکیم الهی، معاون ارتباطات و بین الملل جامعةالمصطفی در ابتدای این نشست، ضمن تبریک ایام ولادت با سعادت دخت نبی مکرم اسلام، حضرت فاطمه زهرا(س) با اشاره به روایتی از پیامبر اسلام(ص) در رابطه با زیارت بارگاه امام علی بن موسی الرضا(ع)، اظهار داشت: پاره تن من در خراسان دفن خواهد شد، هرکس او را زیارت کند، ثواب هفت حج و هفت عمره مقبوله برای او خواهد بود.
 
وی افزود: براساس روایاتی از امام صادق و امام جواد(ع) هر کس قبر حضرت فاطمه معصومه(س) را در قم زیارت کند، بهشت بر او واجب می شود.
 
سخنران نشست در ادامه سخنان خود ضمن تأکید بر استفاده حداکثری از ظرفیت های بالقوه در جهان اسلام، خاطرنشان کرد: مسلمانان در جهان کنونی با تهدیدات و چالش‌های متعددی روبرو هستند؛ اگر از این فرصت‌ها به طور معقول استفاده نکرده و بر این گذرگاه‌ها فائق نیاییم، در درگاه باری تعالی مسؤول خواهیم بود.
 
معاون ارتباطات و بین الملل جامعةالمصطفی که در جمع فعالان اجتماعی مقیم فرانسه صحبت می‌کرد، گفت: با توجه به حجم گسترده مسلمانان در فرانسه مسؤولیتی سنگین متوجه شماست.
 
وی با بیان این‌که مسؤولیت افراد به دو بخش بیرونی و درونی تقسیم می‌شود، یادآور شد: بخش درونی خود شخص و خانواده را تحت الشعاع قرار می‌دهد. باید اعمال، رفتار و قلب خویش را پاک کنیم؛ اگر شخص موفق شود، صفای باطن و نورانیت پیدا کند؛ در تمام چیزهای تأثیرگذار بوده و منشاء ثمرات فراوانی خواهد شد.
 
حجت الاسلام والمسلمین حکیم الهی تأثیرگذاری در محیط بیرونی و پیرامونی را دومین مرحله مسؤولیتی انسان دانست و تصریح کرد: باید اسلام عقلانی و تشیع مبتنی بر فطرت و حکمت اهل‌بیت(ع) را در گستره جهانی معرفی کنیم.
 
وی آسیب رساندن به وجهه دین با انجام اعمالی به نام دین را از اقدامات شوم استکبار جهانی برای مقابله با نفوذ اسلام راستین در جهان دانست و تصریح کرد: مسلمانان باید در رفتار و عملکرد خویش دقت داشته باشند؛ تا در درگاه الهی سربلند بوده و سرافکنده نباشند.
 
معاون ارتباطات و بین‌الملل جامعةالمصطفی با بیان این‌که نباید از کمی افرادی که در مسیر هدایت گام بر می‌دارند، ناراحت بود، گفت: سرافرازی پرچم امام حسین(ع) در سرتاسر جهان و فزونی روز به روز مسلمانان در اروپا، نشان از برکتی است که خداوند متعال به پیمایندگان راهش وعده داده است.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود، ضمن معرفی فعالیت‌های جامعةالمصطفی، اظهار داشت: المصطفی نهادی علمی، آموزشی و پژوهشی است که در بیش از 60 کشور جهان نمایندگی دارد.
 
حجت الاسلام والمسلمین حکیم الهی با تأکید بر مقوبلیت و پذیرش مدارک المصطفی، در تمام دنیا، افزود: المصطفی در دو حوزه علوم انسانی و اسلامی با بیش از 170 رشته و گرایش فعالیت دارد.
 
وی با بیان این‌که جامعةالمصطفی از لحاظ عمق مطالعاتی و پژوهشی، سرآمد تمام دانشگاه‌های فعال در عرصه علوم انسانی و اسلامی است، خاطرنشان کرد: المصطفی کیفیت را سرلوحه برنامه‌های آموزشی و پژوهشی خود قرار داده و هم اکنون بیش از 30 هزار طلبه و دانش پژوه از 122 ملیت در مراکز و مؤسسات جامعةالمصطفی مشغول به تحصیل هستند.
 
معاون ارتباطات و بین الملل جامعةالمصطفی ضمن تأکید بر نقش و تأثیرگذاری خواهران در حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی در جامعه، گفت: جامعةالمصطفی بخشی را برای فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی خواهران راه اندازی کرده است.
 
حجت الاسلام والمسلمین حکیم الهی در پایان سخنان خود، ضمن معرفی دانشگاه مجازی و مؤسسه آموزش‌های کوتاه مدت جامعةالمصطفی، ابراز داشت: دانشگاه مجازی و مؤسسه آموزش‌های کوتاه مدت، از بهترین ظرفیت برای همکاری جامعةالمصطفی با مؤسسه الغدیر پاریس برخوردار است./907/ب102/د
ارسال نظرات