۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۷
کد خبر: ۲۰۳۶۲۵

تلاش جمعیت‎های یهودی برای تثبیت حق حضور خود در مسجد الاقصی

خبرگزاری رسا ـ جمعیت‎های تندروی یهودی عضو انجمن "سازمان‎های معبد موهوم" خواستار برگزاری نشست فوری در مرکز فرهنگی بیگن در قدس اشغالی به منظور بررسی راه‎های تثبیت حق حضور یهودیان در داخل مسجد الاقصی شدند.
قدس

 

به گزارش خبرگزاری رسا، جمعیت های تندروی یهودی عضو انجمن "سازمان های معبد موهوم" خواستار برگزاری نشست فوری در مرکز فرهنگی بیگن در قدس اشغالی به منظور بررسی راه های تثبیت حق حضور یهودیان در داخل مسجد الاقصی شدند.

 

این جمعیت ها خواستار باز گذاشته شدن تمامی دروازه های مسجد الاقصی به روی یهودیان تندرو و موافقت پلیس صهیونیستی با برگزاری آیین های تلمودی از سوی یهودیان در داخل مسجد الاقصی هستند.

 

بنا به اعلان خبرگزاری ها و پایگاه های ارتباط جمعی وابسته به جمعیت های یهودی، در جریان این نشست، کارگاه ها و جلسات متعددی برای دستیابی به راهکارهای عملی اعمال حاکمیت یهودی بر مسجد الاقصی برگزار خواهد شد.

 

دست اندرکاران این نشست مدعی هستند که یهودیان در داخل مسجد الاقصی مورد اذیت و آزار قرار می گیرند و حتی در برخی موارد بازداشت می شوند.

 

قرار است در این نشست تعداد زیادی از خاخام ها و وزرای دولت عبری و نیز اعضای کنست صهیونیستی از جمله موشه فیگلن، اوریت استروک، میری ریگیف، موتی یوگیف و شولی موعلم نیز مشارکت داشته باشند./982/ب101/د

ارسال نظرات