۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۳
کد خبر: ۲۰۳۶۲۸
مدیر انتشارات «سروش»:

فروش بلیط برای نمایشگاه کتاب باعث ورود مخاطبان واقعی می شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر انتشارات سروش گفت: به اعتقاد من باید برای نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران،‌ بلیط‌فروشی کرد تا مخاطبان واقعی به این رویداد بیایند و آمارهای بازدید، واقعی‌تر و از حجم افرادی که برای گشت‌زنی به این مکان می‌آیند،‌ کاسته شود.
مهدي فضائلي مدير انتشارات سروش انتشارات سروش

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از ستاد اطلاع‌رسانی بیست‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، مهدی فضائلی مدیر انتشارات سروش بیان این که این رویداد بزرگ فرهنگی محصول یک سال تلاس ناشران و مولفان و اهالی قلم است، اظهار کرد: سال گذشته ناشران شرایط سختی را با توجه به تورم و افزایش قیمت کاغذ،‌ تجربه کردند و به نظر می‌رسد با وضعیت ثباتی که در نوسانات کاغذ و در چند ماه گذشته داشته‌ایم،‌ امسال،‌ نمایشگاه رونق بگیرد.

 

وی معتقد است ماه‌ها از سیر نزولی و ثبات قیمت کاغذ و کتاب می‌گذرد و با وجود افزایش قیمت نسبت به پیش از آغاز بحران کاغذ، مخاطبان کتاب خود را با این قیمت‌های جدید وفق داده‌اند.

 

این ناشر با اظهار امیدواری از استقبال بازدیدکنندگان از دوره بیست‌وهفتم نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران،‌ اظهار کرد: با وجود آن که سال گذشته آمار بازدید،‌ بالا بود اما فروش چندانی را نداشتیم و ناشران همه امیدوار هستند امسال علاوه بر رشد بازدید، فروش خوبی داشته باشند.

 

فضائلی در بخش دیگری از سخنان خود انتقادات مطرح شده به نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران را بیشتر متوجه مکان دانست و گفت: بخشی از انتقاداتی که هر ساله مطرح می‌شود از سوی مسئولان رفع شده اما اغلب مشکلاتی که هر سال مردم و اهالی قلم به آن اشاره می‌کنند به قوت خود باقی است که البته این مشکلات بیشتر متوجه مکان برگزاری نمایشگاه است.

 

مدیر انتشارات سروش ادامه داد: تا زمانی که نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران،‌ مکان مناسبی برای برگزاری نداشته باشد، صحبت از مشکلات،‌ نتیجه‌ای نخواهد داشت زیرا چه بخواهیم و چه نخواهیم، مصلی امام خمینی رحمة الله علیه محل مناسبی برای برگزاری نمایشگاه کتاب نیست و در این وضعیت،‌ نمی‌توان انتظارات جدید را هم مطرح کرد.

 

وی از دولت جدید خواست اهتمام جدی برای تعیین و آماده‌سازی مکان جدید و دائمی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران داشته باشد.

 

فضائلی هم‌چنین پیشنهادی را برای برگزاری بهتر نمایشگاه کتاب و کاهش مشکلات آن ارائه کرد و گفت: به اعتقاد من باید برای نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران،‌ بلیت‌فروشی کرد تا مخاطبان واقعی به این رویداد بیایند و آمارهای بازدید، واقعی‌تر و از حجم افرادی که برای گشت‌زنی به این مکان می‌آیند،‌ کاسته شود.

 

گفتنی است بیست‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در روزهای 10 تا 20 اردیبهشت 1393 در مصلی بزرگ امام خمینی رحمة الله علیه برگزار می‌شود./998/د102/ق

ارسال نظرات