۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۶
کد خبر: ۲۰۳۷۷۲

بررسی «بهره‌‌گیری از سیره نبوی در منابع تفسیر قرآن» در مغرب

خبرگزاری رسا ـ سمینار علمی بین‌المللی «سیره نبوی و چشم‌اندازهای مددجستن از آن» با موضوع بهره‌جستن از سنت نبوی در منابع تفاسیر قرآن، دیروز، هشتم اردیبهشت، در دانشگاه «ابن طفیل» شهر «قنیطره» مغرب آغاز شد.
سيره نبوي

 

به گزارش خبرگزاری رسا، سمینار علمی بین‌المللی «سیره نبوی و چشم‌اندازهای مددجستن از آن» با موضوع بهره‌جستن از سنت نبوی در منابع تفاسیر قرآن، دیروز، هشتم اردیبهشت، در دانشگاه «ابن طفیل» شهر «قنیطره» مغرب آغاز شد.

 

این سمینار با همکاری مرکز «مطالعات و پژوهش‌های حدیث شریف و سیره نبوی «ابن القطان» مغرب وابسته به انجمن «علمای محمدیه» این کشور و با مشارکت علما و اساتید برجسته از عربستان، امارات، قطر، الجزایر، تونس و مغرب در دانشکده «ادبیات و علوم انسانی» دانشگاه «ابن طفیل» برگزار شده است.

 

در سمینار دانشگاه ابن طفیل قنیطره که تا سه روز ادامه دارد، چشم‌اندازها و راهبردهای بهره‌مندی از سیره نبوی و استفاده از امکانات و ابزارهای مختلف در این مسیر بررسی خواهد شد.

 

«بهره‌مندی از سیره نبوی در منابع تفسیر قرآن؛ تفسیر طبری نمونه‌ای از آن»، «هدایت قرآنی از نگاه سیره نبوی»، «سیره نبوی؛ منبعی برای سنت‌های الهی»، «انسان نمونه(الگو) در سیره نبوی» و «ساختار خانواده در زمان نبوت و ویژگی روابط بین افراد آن» از محورهای مورد بررسی در سمینار عنوان شده است.

 

سیداحمد عبادی، دبیرکل انجمن علمای محمدیه مغرب در این سمینار با تأکید بر اهمیت پژوهش درباره ابعاد فرهنگی، اجتماعی و تربیتی سیره نبوی اظهار کرد: اگر علم سیره‌شناسی در این زمینه به کار گرفته شود، نوآوری در شیوه‌های پژوهشی و تولید آثاری نو را در پی خواهد داشت.

 

محمد السرار، رییس مرکز مطالعات و پژوهش‌های حدیث شریف و سیره نبوی «ابن القطان» مغرب نیز گفت: شناخت سیره پیامبر(ص) یکی از منابع مهم الهام‌گرفتن از اسلام مبتنی بر اعتدال و توازن و تقویت اصول مدنیت و شهرنشینی با حفظ ارزش‌های اسلامی است./982/ب101/د

ارسال نظرات